Aviseringar
Rensa alla

Köpa Boxningssäck?


Ämnesstartare

Hejhej!
Jag har på senare tid funderat lite på att köpa en boxningssäck för träning hemma. Jag har dock ingen aning om varifrån jag ska beställa/ storlek/tyngd på den, osv.
Några tips?
Jag är någonstans runt 1.85 lång o väger lite över 80 kilo


   
Citera

bara boxas eller sparka också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sparka också
Tränar vanligtvis karate 4 dagar i veckan eller så, men nu på sommartid blir det inte så mycket pga värmen i träningslokalen :p


   
SvaraCitera

http://www.budo-fitness.cc/product_info.php?cPath=21_50_188&products_id=90

har jag varit nära på att köpa ett par gånger - de vi har på min klubb, de är sköna och hittills grym kvalitet. Men har ingen riktigt bra plats att ha den på :c

dyr dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

40kg kan väl vara lite i lättaste laget? Får känslan av att den kommer flyga omkring en del då om man ska ösa på lite

Eller har jag fel? Kan erkänna att jag inte har någon större kunskap inom ämnet [crazy]


   
SvaraCitera

Budolicious:

http://www.budo-fitness.cc/product_info.php?cPath=21_50_188&products_id=90

har jag varit nära på att köpa ett par gånger - de vi har på min klubb, de är sköna och hittills grym kvalitet. Men har ingen riktigt bra plats att ha den på :c

dyr dock

Alldeles för lätt, dock. ;/


   
SvaraCitera

Jeremy Pickadollson:

Eller har jag fel? Kan erkänna att jag inte har någon större kunskap inom ämnet

beror ju helt på dina sparkar. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Jeremy Pickadollson:

40kg kan väl vara lite i lättaste laget? Får känslan av att den kommer flyga omkring en del då om man ska ösa på lite

Pokémonpojk:

Alldeles för lätt, dock. ;/

woups, såg inte att den jag länkade till var 40. De vi har är nog 50-60 åtminstone. De flyger ju lite lagom (okej, lite för mycket) av sparkarna, men det är ju träning i sig att tima och sånt, mer dynamiskt liksom.


   
SvaraCitera

Budolicious:

woups, såg inte att den jag länkade till var 40. De vi har är nog 50-60 åtminstone. De flyger ju lite lagom (okej, lite för mycket) av sparkarna, men det är ju träning i sig att tima och sånt, mer dynamiskt liksom.

Fast emellanåt kan det ju vara skoj att träna endast power också. [cool]


   
SvaraCitera

Pokémonpojk:

Fast emellanåt kan det ju vara skoj att träna endast power också. [cool]

juh, men det funkar ju faktiskt med det med, man får bara liksom, slå i rätt ordning.


   
SvaraCitera

Budolicious:

juh, men det funkar ju faktiskt med det med, man får bara liksom, slå i rätt ordning.

Jao, så nedrans dyrt med säckar bara. Sjukt fattigt ;/


   
SvaraCitera

Image
bästaboxen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en bananabag för 1800kr

www.jabb.se


   
SvaraCitera

Jeremy Pickadollson:

Några tips?

Om jag skulle köpa en så skulle jag köpa en så lång och tung som möjligt. Om de är långa och tunga flyger de inte runt lika mycket. Sen flyger ju de också men då får du cirkla runt den. Men om man tränar två kan man turas om att hålla. Sen måste du ju ha ordentligt utrymme att ha den på och kunna hänga upp den.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera