Aviseringar
Rensa alla

Köpa e-boksläsare?


Ämnesstartare

Så, ska jag köpa en e-boksläsare? Jag gillar böcker, jag gillar inte att släpa runt på en massa böcker samtidigt och det känns som en allmänt praktisk sak. För stunden är jag rätt inne på en Amazon Kindle - finns det någon som är ett vettigare köp?

Anledning till att jag är inne på just Amazon Kindle är att den klarar av Amazons egna bokformat (och Amazon har ju rätt enormt utbud), samt pdf:er så att jag kan läsa public domain-böcker från Google Books också.

Har någon mer koll? [cute]


   
Citera
Åtta

mablethorpe:

finns det någon som är ett vettigare köp?

Kindle är allmänt utsedd till bästa ebooksläsaren på marknaden. Batteri som räcker för evigt är ju inte dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Kindle är allmänt utsedd till bästa ebooksläsaren på marknaden. Batteri som räcker för evigt är ju inte dumt.

Trodde av någon anledning att du skulle dyka upp i den här tråden.

Nej, evighetsbatteri är ju fint. Och dollarn ligger ju rätt lågt nu, så det är ju inte några monstersummor. Men jag har rätt dålig koll på e-boksläsare, så jag vet inte riktigt hur alternativen ser ut. Amazon har ju ett jävligt brett utbud av e-böcker också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Varför inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Varför inte?

Jag ser inte det nödvändiga i det. Men jag är heller inte för insatt i det.


   
SvaraCitera
Åtta

mablethorpe:

Trodde av någon anledning att du skulle dyka upp i den här tråden.

Jag gillar att lägga mig i. Fast det är roligare när jag får säga emot och så, så det var ju lite tråkigt att du hade tänkt köpa en kindle.

Kan du inte förälska dig i en iPad istället, så får jag orera lite om din idioti? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruktansvärt onödigt. men anser du att det är värt det så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Kan du inte förälska dig i en iPad istället, så får jag orera lite om din idioti?

Jag kan försöka, men de är dyrare och jag har inte riktigt någon god anledning till att föredra dem.

OF 5:

fruktansvärt onödigt

Eftersom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köp en iPad lol.

Dold text: ska köpa en kindle snart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Eftersom?

det förstör känslan av att läsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

det förstör känslan av att läsa.

Har du prövat eller är det ett antagande? Jag har nämligen inte prövat, så det känns intressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Har du prövat eller är det ett antagande? Jag har nämligen inte prövat, så det känns intressant.

jag har testat en gång det kändes inte bra, fast jag är lite konservativ av mig så kan ju va det. Men man vänjer sig säkert vid det efter ett tag om man verkligen vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

jag har testat en gång det kändes inte bra, fast jag är lite konservativ av mig så kan ju va det. Men man vänjer sig säkert vid det efter ett tag om man verkligen vill.

Okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Fast det är roligare när jag får säga emot och så

Sådär, nu har jag efter en del efterforskning med herrn i huset kommit fram till att en BeBook Neo verkar snäppet mer awesome. Och hittills har vi svårt att komma fram till några nackdelar (utöver att 3G kan vara praktiskt om man är fast allmänt off, och att man inte kan använda amazons drm-skyddade böcker lagligt). Känn dig fri att säga emot! [party]

http://www.pulseontech.com/eboklasare/?p=302

http://mybebook.com/6-inch-ereaders/c14/p25/bebook-neo-ereader/product_info.html


   
SvaraCitera