Aviseringar
Rensa alla

Köpa ett lejon!


Ämnesstartare

Hej allisammans!
Jag håller på med ett projekt i skolan där vi ska fixa budget och olika grejer för att kunna åka på turné. Och vi har valt att ha en cirkus! Jag tänkte att någon här kanske skulle kunna hjälpa mig med en sak!

Det är så att vi ska "ha" ett lejon i 6 månader. Alltså skulle jag behöva information om hur man går tillväga om man ska köpa eller hyra (om det ens är möjligt) ett lejon. Om någon vet någon sida eller liknande vore det skitgrymt [bigsmile] Alltså det behöver inte vara överdrivet realistiskt för vi ska ju faktiskt inte köpa ett lejon på riktigt. Men tänk att vi har alla tillåtelser och alla pappaer (och vad man nu behöver). Men om man behöver sånt så skriv gärna det också!

Vore skitbra med lite information! [wink]


   
Citera
Ämnesstartare

allesammans*
papper*

ah whatever [wink][crazy]


   
SvaraCitera

Blame_Me:

ah whatever [wink][crazy]

Du tror inte det blir svårt för ett barn att köpa ett lejon?


   
SvaraCitera

aristoteles:

Du tror inte det blir svårt för ett barn att köpa ett lejon?

Har du aldrig sett på barnfilmer? Det här bryter ju mot allt jag har lärt mig av de barnfilmer jag har sett.. ALLT ÄR MÖJLIGT!


   
SvaraCitera

Blame_Me:

köpa eller hyra

Alla djurparksdjur, som bor på lagliga och registrerade djurparker, ingår i avelsprojekt och har ingen självklar ägare. Bara för att ett djur bor på en park betyder det inte nödvändigtvis att djurparken äger djuret på samma sätt som privatpersoner äger husdjur.

Det finns datasystem över alla djur och djurparker byter sinsemellan.
WAZA är absolut bästa sidan för er att söka information ifrån, men jag betvivlar att ni kommer att kunna få tag på "alla papper" och sådant.


   
SvaraCitera
Hando

Är det ens möjligt att köpa lejon lagligt, om man inte ska ha det till en djurpark?[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

går säkert att importera olagligt från nåt land, svårare att hitta dock. om du hittar nån sida så skulle jag vilja köpa en komodoveran [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va?? ett riktigt lejon?[chocked]


   
SvaraCitera

kontakta jordbruksverket och wasa/eaza
samt någon cirkus som har lejon?


   
SvaraCitera

Vad är ett lejon?


   
SvaraCitera

Imoon:

Alla djurparksdjur, som bor på lagliga och registrerade djurparker, ingår i avelsprojekt och har ingen självklar ägare. Bara för att ett djur bor på en park betyder det inte nödvändigtvis att djurparken äger djuret på samma sätt som privatpersoner äger husdjur.

Och hur vet du de? [cute]


   
SvaraCitera

cannabis:

Och hur vet du de? [cute]

Håller på att utbilda mig till djurvårdare och har jobbat på djurpark[blush]


   
SvaraCitera

lulz


   
SvaraCitera

Imoon:

Håller på att utbilda mig till djurvårdare och har jobbat på djurpark[blush]

aha ok [blush][y]


   
SvaraCitera

CaithSith:

samt någon cirkus som har lejon?

Tror knappast att någon svensk cirkus idag har lejon då lagarna för kattdjur i fångenskap är mycket strikta och svåra att följa om man inte har permanenta hägn, el. liknande, för dem, såsom djurparker.


   
SvaraCitera