Aviseringar
Rensa alla

Köpa födelsedagspresent till någon man är "på G" med.


Ämnesstartare

Skentrevlig:

Vart använder man förkläde och grytlapp, jo i köket!

Det demonstreras utmärkt här:

Det kunde jag räkna ut, men vad har det med sammanhanget att göra?
Sen kan jag ändå inte se det du bifogade, gör saken lite tråkigare från din sida.


   
SvaraCitera

Balansgång. Gör som du tycker.


   
SvaraCitera

Pastejköket:

Vad menar du med det? Att problemet jag beskrev är svårlösligt?
Om vi vänder på det... Om du skulle vara tjejen, hur tror du att du skulle ha resonerat?
Ni andra kan notera att jag är fullt seriös, det ni spammar med är varken nödvändigt eller lustigt på något sätt.

Det är ju det, jag som tjej har också svårt att avgöra hur hon skulle reagera. Jag vet inte själv hur jag skulle reagerat, beror självklart på hur jag känner för honom. Om jag är kär eller så, så uppskattar jag självklart och tar det som ett tecken att han också gillar mig. Är det bara han som är på mig hela tiden och även köper en present, lär jag väl såklart bli glad men, ja.. kanske inte får samma känsla. Men glad är det självklart att man blir [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Ja, men det är helt idiotiskt att göra det.

Beror ju på vilket läge det är. Jag tror säkert det är flera som har haft liknande frågor och problem, men har själv inte hittat någon lösning på det, därför frågade jag här i hopp om att faktiskt få rimliga svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

[...]

Tackar för ett seriöst svar. 🙂
Det var ju tänkvärt.
Nu är tjejen jag syftar på rätt svårtolkad när det gäller vad hon tycker om mig, men om vi utgår ifrån att båda gillar varandra men att jag själv visar det mer än hon? Tycker du jag skulle jag skippa present i det läget?


   
SvaraCitera

Avskyr det uttrycket. Vad då jävla "G".


   
SvaraCitera

du kan väl ta med henne på någonting roligt eller så?

Jag fick bara ett jävla snöre i födelsedagspresent av min kille första gången jag fyllde [bigsmile][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

itch:

Avskyr det uttrycket. Vad då jävla "G".

Du menar att du direkt hoppar från att ha träffat någon till att antingen vara vänner eller tillsammans? Du kan inte börja med att bygga upp en starkare connection med någon innan du blir tillsammans med den?
Det är vad jag syftar på när jag skriver "på G".


   
SvaraCitera

Pastejköket:

Tackar för ett seriöst svar. 🙂
Det var ju tänkvärt.
Nu är tjejen jag syftar på rätt svårtolkad när det gäller vad hon tycker om mig, men om vi utgår ifrån att båda gillar varandra men att jag själv visar det mer än hon? Tycker du jag skulle jag skippa present i det läget?

Seru, nu ere sådär svårt igen....
Jag vet faktiskt inte.. Du kan ju alltid köpa något symboliskt? Vad det kan vara vet jag inte, eller ut o fika nåt (fast ah, då kanske man köper något ändå).. Hm, vet inte. Bolla med lite ideer och fråga flera komipsar. Försök också ta reda på vad hon tycker om dig. Brukar hon ta initiativ? Ringa eller smsa? Har du märkt att hon kanske pratat om dig med någon annan kompis? Och såna småsaker..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

du kan väl ta med henne på någonting roligt eller så?

Det är ett förslag jag tänkte på, men så blir det ju ändå varje gång man ses, att man gör nått roligt. :p


   
SvaraCitera

Pastejköket:

Det är ett förslag jag tänkte på, men så blir det ju ändå varje gång man ses, att man gör nått roligt. :p

Vad brukar ni göra då?


   
SvaraCitera

Pastejköket:

Du menar att du direkt hoppar från att ha träffat någon till att antingen vara vänner eller tillsammans? Du kan inte börja med att bygga upp en starkare connection med någon innan du blir tillsammans med den?
Det är vad jag syftar på när jag skriver "på G".

Menar ej så, menar att jag stör mig på själva uttrycket, språkligen.


   
SvaraCitera

Tycker det låter omtänksamt. Men inte som något du vinner på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Vad brukar ni göra då?

Det har varit mest fest, filmkvällar, men också bio, bowling etc. Om du menar att man ska göra något riktigt speciellt så har jag inte så många förslag.


   
SvaraCitera

Pastejköket:

Det har varit mest fest, filmkvällar, men också bio, bowling etc. Om du menar att man ska göra något riktigt speciellt så har jag inte så många förslag.

Baka en kaka och bjud på picknick i ditt sovrum. fast kanske är lite konstigt om hon inte gillar dig.

Ge henne ett snöre hon kan ha runt handleden [y]


   
SvaraCitera