Aviseringar
Rensa alla

Köpa hem ett GYM ???????


Ämnesstartare

ok inte ett helt gym sa ba så för o få fler klickare

jag vill köpa hem en träningsgrej men vet inte vilken. hjärna som man kan vika undan i lägga under sängen pga bor i en etta. en crosstrainer går väl inte o vika ihop? buhuuhuh vad ee bäst egentligen?? löpband ?? vad finns det mer?? trappmaskin i den fr ju inte armarna jobba... nån som vet vart man kan köpa detta oxå vart e det billigast osv

lr ska man köpa hantlar ist? men då får ju fortf bara armarna jobba

va ska man köpa för hantlar??

jag har just nu bara yogamatta yogaboll o pilates yoga o sånna grejer på dvd behöver riktiga grejer känner jag


   
Citera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

ag

passaro:

ag

nån som vet några fler umare som vet sakero m träning citera hit dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

o jag vet att man kan gå te gymmet o jag har gymkort men jag vill kunna träna hemma oxå pga skolan tar tid o gymmet ligger åt andra hållet gahhh

man kan ju köra kondition hemma iaf o styrketräning på gmmet lr?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad vill du få ut av träningen?


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Elektronikprylar och Telefoni


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Vad vill du få ut av träningen?

jag vill få bra kondition o bygga muskler o bli jääävlit fast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

lr ska man köpa hantlar ist? men då får ju fortf bara armarna jobbava ska man köpa för hantlar??

Nej. Köp en stång som du sätter i dörrkarmen för att göra pull-ups och chin-ups. Så mycket bättre än hantlar. Dels för att du tränar hela kroppen och dels för att hantlar är sämst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Nej. Köp en stång som du sätter i dörrkarmen för att göra pull-ups och chin-ups. Så mycket bättre än hantlar. Dels för att du tränar hela kroppen och dels för att hantlar är sämst

Okej, ska kolla upp det vart köper man det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Okej, ska kolla upp det vart köper man det?

Finns en variant på Intersport. Stadium har säkert också.

Angelize:

jag vill få bra kondition o bygga muskler o bli jääävlit fast

Skulle då satsa på att träna kondition hemma och styrketräningen lägger du på gymmet. Du kommer inte hitta någon smidig maskin för att träna det ena eller det andra; de tar stor plats och du bor i en etta, dessutom är jag lite anti maskiner när det bästa är att springa ute.

vore jag du så skulle jag lägga styrketräningen på gymmet - och fokusera på helkroppsövningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Finns en variant på Intersport. Stadium har säkert också.

hitta denna
http://www.stadium.se/sport/traning/traningsutrustning/060069/casall-chin-up-bar...

måste dock mäta dörrkarmen först pga jag har bara en stoor dörrkarm

passaro:

vore jag du så skulle jag lägga styrketräningen på gymmet - och fokusera på helkroppsövningar.

Oki ska köpa en pull up stång hem
Men hur många gånger tycker du jag ska styrketräna?
o hur många gånger konditionsträna? i veckan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

räcker det att styrketräna två gånger i veckan bara?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

hitta denna http://www.stadium.se/sport/traning/traningsutrustning/060069/casall-chin-up-ba​r...​måste dock mäta dörrkarmen först pga jag har bara en stoor dörrkarm

Den funkar nog.

Angelize:

Oki ska köpa en pull up stång hem Men hur många gånger tycker du jag ska styrketräna?o hur många gånger konditionsträna? i veckan

Beror på vilket av dem du prioriterar. Men styrketräning tre gånger/vecka räcker gott och väl. KOnditionen likaså. Försök lägga träningen på samma dag. T.ex Mån: styrke+kondition osv.

tänk på att du måste vila och det är under vilan kroppen återhämtar sig och träningen ger resultat. Du får känna efter helt enkelt. Det kanske blir för mycket och då kan du styrketräna två gånger i veckan och lägga upp konditionsträningen hur den passar. Men vill du att styrketräningen skall ha någon effekt så gäller det att du minst tränar den två gånger i veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

måste dock mäta dörrkarmen först pga jag har bara en stoor dörrkarm

Den är ganska dålig för breda dörrkarmar, tag denna istället!! http://www.abilicaonline.se/salg/traningsredskap/trapets-hangon/


   
SvaraCitera
zIGGE

passaro:

Dels för att du tränar hela kroppen och dels för att hantlar är sämst

du är sämst på träning, uppenbarligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

du är sämst på träning, uppenbarligen

Okej. Bra att veta.


   
SvaraCitera