Aviseringar
Rensa alla

Köpa kläder från second hand?


dwadw
Ämnesstartare

Brukar ni göra det? Har själv aldrig gjort det men vill pröva men är rädd att folk kommer "se ner" på mig. Inte för att jag någonsin skulle göra det mot någon annan men är själv rädd för det.


   
Citera
YungG

Absolut! asbilligt och är mycket enklare att få tag i vintagekläder. Har kompiskretsar som enbart handlar kläder på second hand.

Hade samma tankar som dig innan jag började handla på second hand, men när man märker att inte en jävel bryr sig (sålänge du inte klär dig som ett mongo dvs.) så slutar man själv bry sig


   
SvaraCitera
Towe
 Towe

Har handlat på second hand flera gånger och det är absolut inget att skämmas för. Finns riktigt coola plagg och har bara fått positiva reaktioner från folk som fått reda på var jag köpt. Det är billigt och miljövänligt, ibland bättre/ långvarig kvalitet. 

Om du inte känner för det så behöver du inte berätta att du köpt kläderna second hand, men har märkt att många som jag berättat för blivit inspirerade att köpa själv.

Tror inte det finns något som heter "klä sig som ett mongo". Klä dig hur du vill, kläder är något som man använder för att uttrycka sig.

Hoppas du hittar några riktigt snygga klädesplagg! (;


   
SvaraCitera

Rekommenderar starkt second hand! Finns hemsidor som säljer kläder i andrahand, uppfräschade och dessutom billigare än nytt, (såklart). Detta är dock märkeskläder, om du föredrar någonting annat så finns det säkert fysiska secondhandbutiker samt på Internet.

Som Towe säger, bättre för miljön och din plånbok 😉


   
SvaraCitera

Aldrig gjort, men det är ju bra att andra gör detMycket glad


   
SvaraCitera
L Y S

Jag har gjort det några ggr, främst begagnade kläder i bra skick via Tradera. Hittills har jag varit nöjd med köpen. 


   
SvaraCitera

Köper mycket på second hand. Köpte de här Nike Air Max gympadojorna åt brorsan för några veckor sedan. 

nike-air-max-second-hand-elektronikfreak


   
SvaraCitera
Lokes

Ah har gått ett par gånger med min kompis, hittar aldrig något, är bara skitkläder här, förutom en super snygg manchester skjorta jag hitta förut


   
SvaraCitera

Uteslutet


   
SvaraCitera