Aviseringar
Rensa alla

köpa märkesklocka online.


Ämnesstartare

Grand Turismo:
Jag har aldrig handlat därifrån själv men har gått i samma tankar och tänkte att jag kunde bidra lite.

Vad jag förstår fungerar det lite olika beroende på vem man köper ifrån. De har ett system med ”Godkända handlare” som påstås vara trovärdigare än privata säljare. Det finns även funktionen trusted checkout där betalningen inte når säljaren förens klockan nått dig. Om man inte handlar från en godkänd handlare och/eller via trusted checkout garanterar de ingenting.

Om säljaren har många positiva recensioner och många bekräftade transaktioner borde det vara ganska säkert. Att köpa begagnat från en privatperson är däremot mer riskabelt. Säkrast är ju alltid att köpa direkt från AD och undvika gråhandlare och begagnat.

Om du inte redan gjort det rekommenderar jag att du läser vad de skriver själva. Det finns även mer utförlig info på entusiastforum. 

hur vet man att man får en kvalitetsprodukt även om säljaren är garanterat? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh: jag söker en hublot klocka som ska vara ny. Helst ny utan några märke från användning eller kanske också en som man har öppnat men aldrig har använt på armen. En som jag hittade hade ganska bra omdöme men det har väl nästan alla säljare där inne väl?

Mycket glad  Min fundering blir naturligtvis varför du har planer på att köpa ett HUBLOT armbandsur som kostar uppåt EN MILJON KRONOR?  Mycket glad 
Om du har dessa slantar till övers skulle jag nog rekommendera dig att istället gå via en svensk återförsäljare (AD), i synnerhet om du söker en sprillans ny oanvänd klocka, så slipper du funderingar över att bli blåst. Dessutom finns det vissa restriktioner från Riksbanken att föra ut denna summa ur landet även om du handlar inom EU.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

Mycket glad  Min fundering blir naturligtvis varför du har planer på att köpa ett HUBLOT armbandsur som kostar uppåt EN MILJON KRONOR?  Mycket glad 
Om du har dessa slantar till övers skulle jag nog rekommendera dig att istället gå via en svensk återförsäljare (AD), i synnerhet om du söker en sprillans ny oanvänd klocka, så slipper du funderingar över att bli blåst. Dessutom finns det vissa restriktioner från Riksbanken att föra ut denna summa ur landet även om du handlar inom EU.

befinner mig inte i Sverige just nu. Klockan jag söker efter ligger runt 100 lax. Därför som chrono24 kom till tanken eftersom de oficiella butiker tar över en miljon för produkterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh: befinner mig inte i Sverige just nu. Klockan jag söker efter ligger runt 100 lax. Därför som chrono24 kom till tanken eftersom de oficiella butiker tar över en miljon för produkterna.

Är du mantalsskriven i Sverige? Tänk på att alla som säljer på nätet sänder bara till mantalsskrivningsadressen för att förhindra bedrägerier.

Kostar klockan över 1 miljon i svensk fysisk butik och ca 100K kronor på CHRONO24?
Lägg upp länken till den klocka du är intresserad av så får jag se.

Här har du 14.213 HUBLOT klockor på CHRONO24:  Mycket glad
https://www.chrono24.se/hublot/index.htm#gref


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

Är du mantalsskriven i Sverige? Tänk på att alla som säljer på nätet sänder bara till mantalsskrivningsadressen för att förhindra bedrägerier.

Kostar klockan över 1 miljon i svensk fysisk butik och ca 100K kronor på CHRONO24?
Lägg upp länken till den klocka du är intresserad av så får jag se.

Här har du 14.213 HUBLOT klockor på CHRONO24:  Mycket glad
https://www.chrono24.se/hublot/index.htm#gref

vad menas med mantalsskriven? Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att vara mantalsskriven resp mantalsskrivningsadress är den adress som alla offentliga myndigheter har om en medborgare i sina dataregister. Vanligtvis är denna adress identisk med den adress personen bor på större delen av året. Undantaget är ex studerande som bor hemma hos sina föräldrar och pluggar på annan ort. De kan ex fortfarande vara mantalsskrivna på föräldrarnas adress trots att de bor och pluggar på annan ort. Men det är som sagt undantagsfall. Likaså med många svenskar som pensionärer flyttat till ex Spanien och Portugal. De är ofta fortfarande mantalsskrivna i Sverige för att kunna utnyttja det svenska sjukvårdssystemet i sitt nya land. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tja gänget! Kul med en klocktråd här, läste via Klockfebers hemsida,  https://klockfeber.se/casio-oak-g-shock/ och togs vidare till två olika sidor, köpte där via och kom hem snabbt och smidigt 🙂 Någon mer som köpt Casio Oak?


   
SvaraCitera

tyckte SEIKO solar var jättefin, fick du hem din beställning? jag läste på klockfeber och blev väldigt nyfiken på en SEIKO klocka men har lite svårt att välja. tycker SEIKO är lite dyra i pris men samtidigt har jag läst att man får mest klocka för pengarna. har ni några erfarenheter av fler SEIKO klockor?


   
SvaraCitera
Lokes

fargtoner:
tyckte SEIKO solar var jättefin, fick du hem din beställning? jag läste på klockfeber och blev väldigt nyfiken på en SEIKO klocka men har lite svårt att välja. tycker SEIKO är lite dyra i pris men samtidigt har jag läst att man får mest klocka för pengarna. har ni några erfarenheter av fler SEIKO klockor?

Får du betalt för att du skriver det här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lokes:

Får du betalt för att du skriver det här?

men lol varför så arg? han skrev ingenting dåligt ju


   
SvaraCitera

agnesberg:

men lol varför så arg? han skrev ingenting dåligt ju

För det första: varför en länk till gamla klockor på ett ungdomsforum? Jag har inte haft klocka sen min första mobil. För det andra är det troligt att han får betalt för varje klick på länken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dindoonuffin:

För det första: varför en länk till gamla klockor på ett ungdomsforum? Jag har inte haft klocka sen min första mobil. För det andra är det troligt att han får betalt för varje klick på länken.

Okej men det skadar väl inte att han bara lägger en länk på ett ungdomsforum. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dindoonuffin:

För det första: varför en länk till gamla klockor på ett ungdomsforum? Jag har inte haft klocka sen min första mobil. För det andra är det troligt att han får betalt för varje klick på länken.

Hahaha... att man får betalt för "raw click/unique click" försvann säkert långt innan du köpte din första mobiltelefon (GSM?).  Mycket glad
Idag får de så gott som enbart betalt i % för genomförda affärer. INTE för "raw click/unique click". Blink

Med tanke på antalet aktiva medlemmar just nu och antalet inlägg så är det väl mindre troligt att snubben tjänar några kronor på UM i vart fall.

För övrigt...

fargtoner:
tyckte SEIKO solar var jättefin, fick du hem din beställning? jag läste på klockfeber och blev väldigt nyfiken på en SEIKO klocka men har lite svårt att välja. tycker SEIKO är lite dyra i pris men samtidigt har jag läst att man får mest klocka för pengarna. har ni några erfarenheter av fler SEIKO klockor?

Ja, SEIKO är ett jävligt bra klockmärke i förhållande till sitt pris. Köpte också en SEIKO SOLAR SNE393P2 med V158-0CC8 HR 2/V158-0AY0 A4 solarverk.


   
SvaraCitera
Lokes

agnesberg:

men lol varför så arg? han skrev ingenting dåligt ju

E inte arg lol han lät bara som ett troll som ba gör reklam


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lokes:

E inte arg lol han lät bara som ett troll som ba gör reklam

jaha okej trodde du var förbannad över kommentaren 


   
SvaraCitera