Aviseringar
Rensa alla

Köpa mobil under 18?


Ämnesstartare

Kan man köpa en mobil om man är under 18 utan föräldrar eller måste de skriva på något avtal, liksom för abbonemang eller något :OO ? Man får ju egentligen inte köpa saker när man är under 18 så tänkte bara hihii


   
Citera
Ämnesstartare

Jag fick det av någon anledning.
Jag var typ 17 så fxa jag en från tele2 utan problem.

Dock när jag som 18 skulle skaffa en laptop med abonnemang så var det ett jäklna liv om att jag skulle ha jobb och grejer så orka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Jag fick det av någon anledning.

Men vet du om man inte brukar få det? Ifall det är kontantkort, tror du det går bättre då? Eller bara med mobilen i sig, alltså att köpa den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

whyworry:

Men vet du om man inte brukar få det? Ifall det är kontantkort, tror du det går bättre då? Eller bara med mobilen i sig, alltså att köpa den

Asså tar man en mobil med abonnemang (du får mobil för 1kr tex) så är det ju en slags avbetalning.
Jag tror att det är en roulette helt enkelt.
Frågade min polare nu och det funkade även för honom.

Så jag tror att det funkar. Du får vara beredd bara på att det kostar ganska mycket i månaden (150 i månaden är vanligast) Men också en start/uppläggningsavgift på typ 200 kr och abonnemanget kostar 50 varje månad, skulle jag tro.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Hygien och Intimhygien


   
SvaraCitera

Man får i regel inte teckna abonnemang under 18. men om du köper mobilen för egna pengar så får du, men dinna föräldrar har rätt att lämna tillbaka den om de anser att du inte har råd efftersom du är under 18... lite som "du får sälja sex men inte köpa laggen".. typ


   
SvaraCitera