Aviseringar
Rensa alla

Köpa ny dator


Ämnesstartare

ohYEA_:

Haha, ja.. faktiskt.

Se till att du blir det då [wink]


   
SvaraCitera

Nequidnimis:

Se till att du blir det då [wink]

Känns som en helt ny värld, skulle ta mig åratal och jag är kass på att lära mig saker utan undervisning. DET BETYDER.. att jag måste spela typ wow och umgås med spelnördar för att jag ska börja fatta lite


   
SvaraCitera

ohYEA_:

ag är kass på att lära mig saker utan undervisning

Läs persondatorer i skolan då. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extricity:

Jo, typ! Men menade mer att bygga själv helt, plocka separata delar alltså. Fast den såg bra ut, kanske lite väl kraftfull för dina ändamål bara?

Jo. Sen kom inte OS med heller, men jag hittade en annan dator på datorbutiken.com som jag kan bygga ihop!

Grundpaket "Intel P45/450" : 450W nätaggregat, Gigabyte GA-EP45-DS3L moderkort med Intel P35 chipset och DVD-brännare

Processor: Intel dual core E5200 2,5 Ghz
2 Gb RAM
GeForce 9600 GT, 512 Mb

Känns utmärkt för mina små datorspelsbehov ^^ särskilt om jag vill köra något mer avancerat än wow.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Känns som en helt ny värld, skulle ta mig åratal och jag är kass på att lära mig saker utan undervisning. DET BETYDER.. att jag måste spela typ wow och umgås med spelnördar för att jag ska börja fatta lite

Hahah, ja då har du väl några val. Antingen skiter du i att lära dig mer om det, eller så försöker du gå någon kurs hos en wownörd eller någon kvällskurs [crazy]


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Läs persondatorer i skolan då. [wink]

om det var meningen att det skulle vara ett skämt så förstod jag inte det.

Nequidnimis:

Hahah, ja då har du väl några val. Antingen skiter du i att lära dig mer om det, eller så försöker du gå någon kurs hos en wownörd eller någon kvällskurs [crazy]

.. tror ja skiter i det 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

Känns utmärkt för mina små datorspelsbehov ^^ särskilt om jag vill köra något mer avancerat än wow.

Det lät bättre! Pris?


   
SvaraCitera

ohYEA_:

om det var meningen att det skulle vara ett skämt så förstod jag inte det.

Nej det var inte meningen som ett skämt utan mer ett alternativ att lära dig grunder om hårdvara i skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extricity:

Det lät bättre! Pris?

6077 kr med athlon dual core-processor och 6565 kr med denna (intel). Det är ju OS:et som är så jäklarns dyrt :/ och ingen skärm ingår heller, men det kan man alltid hitta billigt på blocket eller nåt. (har laptop nu, så jag äger ingen skärm).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

.. tror ja skiter i det 🙁

Haha det tror jag nog också att du gör ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

6077 kr med athlon dual core-processor och 6565 kr med denna (intel). Det är ju OS:et som är så jäklarns dyrt :/ och ingen skärm ingår heller, men det kan man alltid hitta billigt på blocket eller nåt. (har laptop nu, så jag äger ingen skärm).

Skärmar är relativt billigt nu för tiden, du kan nog få en ny 22" för 1.5k. Och köp Intel, bättre i längden!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och du kan ju köra på Linux, gratis! Eller köpa xp, mycket billigare. Eller tanka, vilket är billigast x)


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Nej det var inte meningen som ett skämt utan mer ett alternativ att lära dig grunder om hårdvara i skolan.

hur kan man läsa persondatorer i skolan? O_o

Nequidnimis:

Haha det tror jag nog också att du gör ;P

VADÅRÅ? SERU MIG SOM EN QUITTER? :@


   
SvaraCitera

ohYEA_:

hur kan man läsa persondatorer i skolan? O_o

Japp! Jag läste det. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

VADÅRÅ? SERU MIG SOM EN QUITTER? :@

Haha nej då, inte alls. Men du är väl inte tillräckligt intresserad för att lära dig då [bigsmile]


   
SvaraCitera