Aviseringar
Rensa alla

köpa nya hörlurar (in ear) tips?


DMITRI:

vilka hörlurar är bra enligt dig då?

det bästa för just lyssnande är rent generellt öppna hörlurar, ska du vara kostnadseffektiv så föreslår jag sennheiser hd515.

DMITRI:

tänk på att jag ska ha dom till mobilen så jag kan inte ha nåra sånna som täcker hela öronen med kåpor även om ja skulle vilja ibland för ljudets skull..

isåfall är det mer eller mindre skit samma vad för skit du köper. påverkar väl kanske hållbarhet och möjligen passform, men vilken jävla idiot vill betala 2000 spänn för ett par inearlurar som ändå låter skit?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

isåfall är det mer eller mindre skit samma vad för skit du köper. påverkar väl kanske hållbarhet och möjligen passform, men vilken jävla idiot vill betala 2000 spänn för ett par inearlurar som ändå låter skit?

jag tycker alla jag haft har låtit rätt bra i början, men sen har dom snabbt tappat i ljudkvalitet. mina låter skit nu. bara dunk och typ inget mer. sen får man ont i öronen efter nån halvtimmes lyssnande. kass kvalitet på alla såna här grejer verkar det som..


   
SvaraCitera

DMITRI:

jag tycker alla jag haft har låtit rätt bra i början, men sen har dom snabbt tappat i ljudkvalitet. mina låter skit nu. bara dunk och typ inget mer. sen får man ont i öronen efter nån halvtimmes lyssnande. kass kvalitet på alla såna här grejer verkar det som..

det är ju det jag säger. du har inte hört musik i hörlurar förrän du hört ett par vettiga öppna lurar. spring till valfri butik och be att få testa öppna lurar i lagom prisklass, bara. det är meningslöst att lyssna på musik om det ändå ska vara i skitlurar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sennheiser gör jäkligt bra lurar har jag hört. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

öppna lurar. spring till valfri butik och be att få testa öppna lurar i lagom prisklass, bara. det är meningslöst att lyssna på musik om det ändå ska vara i skitlurar.

jo jag skulle som sagt gärna köpa ett par såna lurar, men dom är för opraktiska. jag måste kunna ha dom i jackfickan jämt med mig.. ha dom på jobbet osv. skulle aldrig gå att ha stora lurar där, jag skulle inte ens få ha dom på mej haha 🙁

Robbin:

Sennheiser gör jäkligt bra lurar har jag hört. [cute]

jag med! men dom är typ dyra.. vad har du för lurar nu?


   
SvaraCitera

DMITRI:

OK! vilka har du? j-jays vad?

http://www.jays.se/products.aspx?sub=jjays


   
SvaraCitera

DMITRI:

jo jag skulle som sagt gärna köpa ett par såna lurar, men dom är för opraktiska. jag måste kunna ha dom i jackfickan jämt med mig.. ha dom på jobbet osv. skulle aldrig gå att ha stora lurar där, jag skulle inte ens få ha dom på mej haha 🙁

vad är poängen med att lyssna på musik om det ändå ska låta skit?

DMITRI:

jag med! men dom är typ dyra.. vad har du för lurar nu?

jag betalade en femhundring för mina sennheiser hd515, du kan knappast få bättre lurar för de pengarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DMITRI:

jag med! men dom är typ dyra.. vad har du för lurar nu?

Jag kör Sony Ericssons egna, är inte så kräsen så dom duger bra. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

vad är poängen med att lyssna på musik om det ändå ska låta skit?

men det låter inte skit. det kanske inte är superljud men det duger! däremot är jag ju nu ute efter ett par bättre och kanske lite dyrare "in ear"-lurar eftersom det bara är dom jag kan ha. det är ju bättre än ingenting liksom.

Robbin:

Jag kör Sony Ericssons egna, är inte så kräsen så dom duger bra. 🙂

jo, se har ju rätt bra lurar iom att dom lurar som skickas med är tillverkade av sony.. med nokia är det inte alls lika kul. man får alltid värsta skitlurarna hur dyr mobil man än köper.


   
SvaraCitera

DMITRI:

men det låter inte skit. det kanske inte är superljud men det duger! däremot är jag ju nu ute efter ett par bättre och kanske lite dyrare "in ear"-lurar eftersom det bara är dom jag kan ha. det är ju bättre än ingenting liksom.

"duger" kan inte appliceras på ljud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DMITRI:

jo, se har ju rätt bra lurar iom att dom lurar som skickas med är tillverkade av sony.. med nokia är det inte alls lika kul. man får alltid värsta skitlurarna hur dyr mobil man än köper.

Ja precis.
Lurarna man får med på Nokias musikmobiler är väl inte ens in-ear?


   
SvaraCitera

DMITRI:

Jag köpte ett par på Clas Ohlson för 79 kronor. Fungerar lika bra som om man skulle köpa dem för 500 kronor.

Och det vet du för att du har provat en massa som kostar mera i olika välkända märken? Och du har ägt hörlurarna så pass länge så du kan säga att dom håller i längden lika länge som en dyrare produkt?

Har hafft ett par B&O hörlurar snart i 4 år. Dom har klart det bästa ljudet jag fått smaka på!
Länktar tills jag har råd med B&O sterio också!


   
SvaraCitera

Creatives in-ear är dom bästa på marknaden ljust nu då dom lägger en stabil linje mellan bas och diskant och dessutom håller kvalité!. finns fler märken som är bra, och ungefär på samma nivå, men Creative är märkvärt dom mest populära och bäst i test osv. eftersom att du har haft 630 och vill satsa på dyrare så tycker jag att du ska satsa på den nya modellen, EP-830=)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Robbin:

Ja precis.
Lurarna man får med på Nokias musikmobiler är väl inte ens in-ear?

oftast inte men ja tror dom börjat med det, men dom suger ändå.
dom köper säkert in från nåt billigt kinesmärke å sätter sin logga på..
onödigt att skicka med några öht då tycker jag eftersom dom ändå är oanvändbara :s
eller ännu värre: folk kanske till å med tror att det är ljudet ut från telefonen som är såpass dåligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JLegendary:

satsa på den nya modellen, EP-830=)

ok, ska kolla in dom!


   
SvaraCitera