Aviseringar
Rensa alla

köpa råttor?


Ämnesstartare

Det planeras just nu för egen lägenhet för lilla mig nu. Funderar på o köpa råttor isåfall, bl a för att inte bli så ensam och för att jag velat ha de ett bra tag nu.
Men men men ..
Är det dyrt o ha råttor?
Vad fasen äter dom ? XD


   
Citera

XDDD


   
SvaraCitera
oooop

Dom äter ost.


   
SvaraCitera

Om du ska skaffa råttor lär ta reda på mer än vad dom kostar och vad dom äter. Googla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oooop:

Dom äter ost.

.. fast det får dom inte äta massa av [no-no]


   
SvaraCitera
loita

Oväntad:

Googla

lixom du kan inte bara at info från ett forum, ska man skaffa ett helt nytt djur ska man läsa på om dom, och fråga från den du köper dom av om dom och djuraffären kan du också prata med


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SpankMe:

åwh, tack [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FYFAN:

Är det dyrt o ha råttor?

Nej. De skulle jag inte påstå. Inköp av råttor + bur. De är väl Toa-lätt som blir dyrt i längden. Sen beror de ju på vad för råttor man får hem. Zoo-råttor blir det ofta dyra veterinärkostnader på.
Seriösa uppfödar-råttor inte lika ofta veterinärkostnader men händer.

Försäkring på råtta är dock helt onödigt. Men se till att ha råd med veterinärsutgifter.

FYFAN:

Vad fasen äter dom ?

Sockerfri müsli utan torkad frukt med iblandat allt möjligt. (T.ex. nudlar, torkade ärtor, linser osv)
+husmanskost varje dag


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men läs lie om djuret innan du köper det[no-no][mad]


   
SvaraCitera

Why in heavens name would you want rats? [shake]


   
SvaraCitera

loita:

djuraffären

NEJNEJNEJNEJ!! KÖP INTE DJUR PÅ DJURAFFÄREN FÖR HELVETE! Sjukt mycket inavel + sjukdomar, vill du ha en frisk råtta så köp av en uppfödare. Fråga alltid på råttor.ifokus INTE på djuraffären, de kan INGET och vill bara sälja en massa onödigt trams!


   
SvaraCitera
loita

Geigerzähler:

NEJNEJNEJNEJ!! KÖP INTE DJUR PÅ DJURAFFÄREN FÖR HELVETE! Sjukt mycket inavel + sjukdomar, vill du ha en frisk råtta så köp av en uppfödare. Fråga alltid på råttor.ifokus INTE på djuraffären, de kan INGET och vill bara sälja en massa onödigt trams!

jag menade fråga dom på djuraffären om djuren [crazy]


   
SvaraCitera
loita

Geigerzähler:

INTE på djuraffären, de kan INGE

på djuraffären här hos mig är de jätte duktiga, de hade dock lite svårt att svara på kräftfrågor men de tog fram information på internet åt mig och sa att de skulle fixa mer och prata med folk som har så fick jag mer information nrä återkom...


   
SvaraCitera