Aviseringar
Rensa alla

Köpenhamn i December!


Bash a Brat:

Vet inte hur det är på din skola, men Lunds Universitet har i alla fall nån form av policy som gör att du har rätt att åka på miljörelaterad politisk verksamhet eller något sånt.

Förmånligt, men undra om "blockader", och liknande aktiviteter, går under miljörelaterad politisk verksamhet. 🙂


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Annars får vi sätta våra förhoppningar till GU Norrbotten. 🙂

Är inte de relativt utblottade. (I alla fall som i att de ej har råd till några utsvävningar.)


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Är inte de relativt utblottade. (I alla fall som i att de ej har råd till några utsvävningar.)

Tror vår budget kommer hålla. Vår enda utgift är resan.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Tror vår budget kommer hålla. Vår enda utgift är resan.

Gott.


   
SvaraCitera

passaro:

De drog vapen, inga pistoler inte, annan tung skit mot svenska Greenpeace-aktivister och häktade dem utan någon egentlig orsak. Den danska polisen är festlig.[party]

Hehe mjo. De var ju även väldigt trevliga vid utvinningen av de irakiska flyktingar som gömde sig i en kyrka då folk försökte hindra bilarna genom icke-våld:

Image

Våld är tydligen det enda språk snuten förstår. Enda gången de lugnar ner sig är ju när de själva möts av det. Ju mer icke-våld från vår sida desto mer spö har jag fått på de aktioner jag varit på. [shake]

shajjn:

Förmånligt, men undra om "blockader", och liknande aktiviteter, går under miljörelaterad politisk verksamhet. 🙂

Hehe. Om man säger att man åker för att delta i demonstrationerna borde det ju vara lugnt. Tror inte direkt Miljöpartiet och resten av reformisterna tänker delta ens i blockaderna, så du kan ju låtsas att du är med dem. [crazy] Jag ska åka dit med min skolklass på studiebesök, så rent juridiskt har de inte rätt att utvisa mig förens jag kommit dit och deltagit i en politisk aktivitet av något slag. Vet dock inte om man ska lita på att de följer det.


   
SvaraCitera

Det hade varit spännande. Men nej, det tror jag inte.


   
SvaraCitera

Skulle aldrig falla mig in. Man kan värna miljön på många olika sätt. EU är inget jag vill ha att göra med öht och därmed ställer jag inga krav genom något EU-möte. Jag är EU-kritisk och röstar därmed på ett EU-kritiskt parti. Att åka och terrorisera i svenska eller andra länders städer är inget att uppmuntra till.

Ska jag ställa krav vill jag göra det till politiker som inte är för överstatlighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

jag!!!! :D:D

[y]

shajjn:

Förmånligt, men undra om "blockader", och liknande aktiviteter, går under miljörelaterad politisk verksamhet. 🙂

[rolleyes] Ja? Vet du vad civil olydnad är?

Chryseus:

Såvitt jag vet så jobbar min bror i Sverige och på Vattenfall. Vattenfall har många anläggningar i Sverige. Så vad är det för struntprat du kommer med?

Klart Vattenfall har anläggningar i Sverige, ett av huvudkontoren ligger i gbg där jag bor. Vad jag sa var att de har stora anläggningar utomlands /tyskland t ex) som släpper ut lika mycket som hela sverige men det räknas inte in i våra utsläpp eftersom det ligger utomlands = sveriges "låga" utsläpp är lite skenbara [smile]

Chryseus:

Jag hoppas att den danska polisen visar vad de går för och kör bort er. Våld får de gärna använda om ni inte följer deras uppmaningar att flytta på er.

Är du dum i huvudet? [smile]

Bash a Brat:

Jag ska dit, ska gå i det frihetliga/antikapitalistiska blocket.

Gött! Åker du själv elleJag vet, är med någon organisation?

Bash a Brat:

Danska snuten ska ju få värsta julklappen med antidemokratiska lagar under COP15.

Jag har hört detta, är lite orolig för det, främst att jag inte ens kmr komma in i landet, det hade känts riktigt tråkigt. Och sedan är jag itne så förtjust i snutar för övrigt heller och på sånna här tillställningar finns det ju minst 4 per kvadratmeter och de lär ju inte ta på sig sina silkeshandskar.

Stefan:

Jag är EU-kritisk

Stefan:

terrorisera

Om du är EU-kritisk borde du sätta dig emot deras dåliga metoder och val genom att åka dit och delta.

Jag hatar ordet terrorism, jävla påhitt


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

Om du är EU-kritisk borde du sätta dig emot deras dåliga metoder och val genom att åka dit och delta.

Jag hatar ordet terrorism, jävla påhitt

Jag är emot EU:s metoder genom att jag är EU-kritisk och vill att Sverige ska lämna EU. Då varken kan eller vill jag ställa krav på EU eftersom jag inte ens vill vara med [smile]

Är man EU-kritisk och emot deras metoder så röstar man på ett EU-kritiskt parti och ställer kravet att det partiet fortsätter arbeta för att Sverige ska lämna EU och för att vi ska ha en miljövänlig politik.

Det är att terrorisera att (som det ofta blir) slå sönder saker, klottra på människors egendom, slåss mot polisen, stänga (blockera) vägar och städer med mera. Det är helt fel väg att gå.


   
SvaraCitera

Stefan:

Jag är emot EU:s metoder genom att jag är EU-kritisk och vill att Sverige ska lämna EU. Då varken kan eller vill jag ställa krav på EU eftersom jag inte ens vill vara med [smile]

Men som det ser ut nu ställer de enorma krav på dig - oavsett om du gillar det eller inte.


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

Vad jag sa var att de har stora anläggningar utomlands /tyskland t ex) som släpper ut lika mycket som hela sverige

[zzz] Har du någon som helst "statistik" på det? Och om du läser det jag skrev så vet du nu varför de har kolkraftverk i andra länder.

Postlapsaria:

Är du dum i huvudet? [smile]

Nej, jag stöttar bara polisens agerande mot såna som dig.


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

[rolleyes] Ja? Vet du vad civil olydnad är?

Nej, vad är det?


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

Gött! Åker du själv elleJag vet, är med någon organisation?

Jag åker med min skolklass dit, vi ska ha studier där under mötet. Lyssna på ALBA-ledarna och sånt. 🙂

Åker ju dock även som medlem i en organisation.

Stefan:

Skulle aldrig falla mig in. Man kan värna miljön på många olika sätt. EU är inget jag vill ha att göra med öht och därmed ställer jag inga krav genom något EU-möte. Jag är EU-kritisk och röstar därmed på ett EU-kritiskt parti. Att åka och terrorisera i svenska eller andra länders städer är inget att uppmuntra till.

Vilken tur för dig att det inte är EU då. COP15 är ett FN-möte.

Postlapsaria:

Jag har hört detta, är lite orolig för det, främst att jag inte ens kmr komma in i landet, det hade känts riktigt tråkigt. Och sedan är jag itne så förtjust i snutar för övrigt heller och på sånna här tillställningar finns det ju minst 4 per kvadratmeter och de lär ju inte ta på sig sina silkeshandskar.

Klä dig snällt och ha inget konstigt i väskan så brukar det vara lugnt, annars är det ju bara att försöka igen nån timme senare. Ett tips kan ju vara att åka in nån dag innan om man pallar det. [crazy]

Hehe, nä snutar är väl ingen vettig människa förtjust i. Man kan ju mer eller mindre garantera att de kommer ta till enorma mängder våld för det minsta lilla. På Shut it Down-aktionen i september slog de ju helt ner demonstrationen trots att inget våld använts från vår sida. Danska snutar brukar ju vara mer kravallkåta än svenska motsvarigheten.


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

Varför inte?

För jag vill inte blanda mig med små våldskåta ungdomar som kastar sten på polisen.

Men det kan tänkas att jag ställer upp om jag hittar ett seriöst alternativ.


   
SvaraCitera

COP15 är alltså ett möte som handlar om klimatet, förhoppningsvis ska sammanträdet leda civilisationen mot en bättre miljö, med andra ord en bättre värld, i det stora hela är tanken med det här mötet för en god sak.

Folk tänker åka dit, förstöra butiker etc., kasta sten på polisen och rent allmänt kosta samhället miljoner?

Okej.


   
SvaraCitera