Aviseringar
Rensa alla

köpte kurslitteratur för 1053 kr idag


Lounge
Ämnesstartare

fick presentcheckar på 150 kr som har ett visst utgångsdatum

på vanlig skönlitteratur

nu är frågan vad jag ska läsa

ska beskriva min lässituation:
- jag har i flera år undvikit att läsa, pga kan ej koppla av och läser som en snigel, har dock börjat känna charmen genom kurslitteraturen och förstått att jag faktiskt kan läsa, ändå

- jag gillar inte chic lit då jag spyr av bara blotta tanken på det

- psykologi, sociologi

- samhällskritik

- om vi ska prata filmer gillar jag filmer med mening och drama, men inte fejkkonstigt invändiga som Eternal Sunshine of the Spotless Mind (ja, jag orkade inte skriva det själv) brakonstigt är lynch, jag vill inte se ut som ett ? under läsandets gång

- jag vill ha böcker som ger mig något känslomässigt, eller tankemässigt

nu började jag prata om filmer mitt upp i detta men det är bara för att jag inte läst en bok på 150 år

så ge mig ett exempel på en bok som jag skall läsa, och den måste beröra alla/många punkter av de ovan


   
Citera
Lounge
Ämnesstartare

om värdiga tips ej framläggs köper jag en kokbok ok


   
SvaraCitera

jag har lånat 1 bok o imorn ska ja hämta andra boken från bibblan till denna kurs [smile] är lite andra böcker också men de finns att låna också. puss.

vf köper du så mkt? fanns d inte begagnade?


   
SvaraCitera

kan ge tips på kokböcker


   
SvaraCitera

låna något on psykologi. d e nice. jag läser också fett sakta men öööööööööööööööööööööööövaaaa, träna osv.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

honolulu:

jag har lånat 1 bok o imorn ska ja hämta andra boken från bibblan till denna kurs är lite andra böcker också men de finns att låna också. puss. vf köper du så mkt? fanns d inte begagnade?

näää var svårt att hitta begangnade

letade både på internet och i andrahandsbokhandeln

är böcker som används av många många kurser på SU, så

brukar oftast köpa andra hand/låna men nu orkade jag inte tjaffsa utan betalade surt

honolulu:

låna något on psykologi. d e nice. jag läser också fett sakta men öööööööööööööööööööööööövaaaa, träna osv.

snigel [love] är jämt sist, om man läser en text tillsammans är jag alltid den som får fejka "mmm jag är klar.... e.."

men har läst så mycket psykologi redan, fakta, vill isf ha tips på en bra skönlitteraturbok

kebu12:

kan ge tips på kokböcker

hur man slaktar en kossa bäst på gotland lr??? nää men kom då


   
SvaraCitera

Jan Guillou Fienden Inom Oss är samhällskritisk och BRA


   
SvaraCitera

Lounge:

brukar oftast köpa andra hand/låna men nu orkade jag inte tjaffsa utan betalade surt

jobit d va mkt pengar
va läseru nu? va ere för böcker osv

Lounge:

snigel är jämt sist, om man läser en text tillsammans är jag alltid den som får fejka "mmm jag är klar.... e.."

hah jag med.. var så jävla pinsamt när jag var med på ett test på psykologin på SU. vi var kanske 14 st som satt i salen o skulle ba läsa 3-4 sidor o svara på 4 stora frågor om texten, eller något i den stilen. jag gick ut ett bra tag efter sista och kände mig jättedum 🙁 dem skulle göra något med ventilationen också så de kom in när jag fortfarande satt kvar och blev distraherad o det tog ännu längre tid HAHAHA usch

Lounge:

men har läst så mycket psykologi redan, fakta, vill isf ha tips på en bra skönlitteraturbok

ok har ingen


   
SvaraCitera

fight club känns som en standardrekommandation när någon har liknande kriterier. har dock inte läst den själv så vet inte riktigt.

slakthus 5 är också en klassiker som kanske kan uppskattas.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

dazed:

Jan Guillou Fienden Inom Oss är samhällskritisk och BRA

ska kollas upp!!

återkommer om den verkar intressant

honolulu:

jobit d va mkt pengar
va läseru nu? va ere för böcker osv

ja det var det hippan! metod II

samhällsvetenskapliga metoder av bryman

osv

honolulu:

hah jag med.. var så jävla pinsamt när jag var med på ett test på psykologin på SU. vi var kanske 14 st som satt i salen o skulle ba läsa 3-4 sidor o svara på 4 stora frågor om texten, eller något i den stilen. jag gick ut ett bra tag efter sista och kände mig jättedum 🙁 dem skulle göra något med ventilationen också så de kom in när jag fortfarande satt kvar och blev distraherad o det tog ännu längre tid HAHAHA usch

HAHA känner igen mig så mycket

har alltid varit så på alla läsförståelse prov man haft, etc, eller på högskoleprovet

hatar när d ropar NU ÄR DET EN KVART KVAR AV TIDEN och så har man knappt hunnit till halva, vill dö då

har du försökt träna upp d?

honolulu:

ok har ingen

ok d behöver man ej ha


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Birgrrr:

fight club känns som en standardrekommandation när någon har liknande kriterier. har dock inte läst den själv så vet inte riktigt.

har den faktiskt liggandes någonstans.. kanske borde ta itu med

Birgrrr:

slakthus 5 är också en klassiker som kanske kan uppskattas.

ska kollas upp


   
SvaraCitera

Lounge:

ska kollas upp!!återkommer om den verkar intressant

Den är typ viktig att läsa tom skulle jag säga, det är mycket mer än bara liksom skurk och polis


   
SvaraCitera

Lounge:

hur man slaktar en kossa bäst på gotland lr??? nää men kom då

va, här försöker jag vara snäll och erbjuda något iaf och så svarar du med detta respektlösa svaret! och vadå, "men kom då"? vill du slåss eller?!!


   
SvaraCitera

Lounge:

ja det var det hippan! metod II

samhällsvetenskapliga metoder av bryman

va ja e inte hippan, cp

aaah ok!

Lounge:

har du försökt träna upp d?

hahah ja fyfan va jobbigt. alltså... ja, man måste ju bara läsa massor. har inte aktivt försökt men de senaste kurserna har jag behövt (och velat) läsa hur mycket kurslitteratur som helst, så blir väl träning så. men annars; nä 🙁 är sämst, vi borde verkligen träna på de.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

dazed:

Den är typ viktig att läsa tom skulle jag säga, det är mycket mer än bara liksom skurk och polis

okaj!

kan tänka mig att boken går i linje med kriminologiska teorier/sociologiska teorier

men kanske har helt fel

kebu12:

va, här försöker jag vara snäll och erbjuda något iaf och så svarar du med detta respektlösa svaret! och vadå, "men kom då"? vill du slåss eller?!!

ojdå förlåt.. är det inte fint att slakta en kossa på gotländskt vis lr?? slåss kan vi väll göra om du skulle tycka det var kul =)


   
SvaraCitera