Aviseringar
Rensa alla

köpte kurslitteratur för 1053 kr idag


Lounge
Ämnesstartare

honolulu:

va ja e inte hippan, cp

förlåt blandar så lätt ihop namn [sad]

cp

honolulu:

hahah ja fyfan va jobbigt. alltså... ja, man måste ju bara läsa massor. har inte aktivt försökt men de senaste kurserna har jag behövt (och velat) läsa hur mycket kurslitteratur som helst, så blir väl träning så. men annars; nä 🙁 är sämst, vi borde verkligen träna på de.

aaaa d borde vi. men har svårt att bara skumläsa också, vilket antagligen d flesta gör när d läser så snabbt


   
SvaraCitera

Lounge:

ojdå förlåt.. är det inte fint att slakta en kossa på gotländskt vis lr?? slåss kan vi väll göra om du skulle tycka det var kul =)

att slakta en kossa på gotländskt vis är att man gör det med händerna, så skulle du och jag slåss så skulle jag slakta en kossa på gotländskt vis[cool][wink]


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

kebu12:

att slakta en kossa på gotländskt vis är att man gör det med händerna, så skulle du och jag slåss så skulle jag slakta en kossa på gotländskt vis

vadå talar du om att strypa mig nu eller?? vad händer?


   
SvaraCitera

Lounge:

okaj!kan tänka mig att boken går i linje med kriminologiska teorier/sociologiska teoriermen kanske har helt fel

Social hysteri, fördomar och demokratin som avdemokratiserar sig själv är dom stora teman som boken berör så som jag minns det


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

dazed:

Social hysteri, fördomar och demokratin som avdemokratiserar sig själv är dom stora teman som boken berör så som jag minns det

okej! kommer nog bli den


   
SvaraCitera

Lounge:

vadå talar du om att strypa mig nu eller?? vad händer?

tänkte mest att typ, ehm...kramas[blush] det är iaf vad jag brukar göra med kossan när pappa tar fram stora köttkniven för att slakta den, krama den och skrika "nej, jag vill inte"[cry][cry][cry]


   
SvaraCitera

Lounge:

förlåt blandar så lätt ihop namn

[shake][shake][cry][cry][cry][cry]

Lounge:

aaaa d borde vi. men har svårt att bara skumläsa också, vilket antagligen d flesta gör när d läser så snabbt

ja, eller alltså.. vi HAR ju en bild av hur ett ord ser ut i vår hjärna, i vårt mentala lexikon. vi behöver egentligen BARA kolla på ordet för att veta vad som står där.. men det krävs lite träning bara. jag läste tips förut om hur man skulle klara högskoleprovet och hittade grejer om läsblocket som va bra! + läser ju om läs- och skrivsvårigheter nu och förstår lite mer hur det funkar haha


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

skrev om säkerhetspolisen och kontroll i min senaste hemtenta, föll mig i intresset

därför passar boken väldigt bra dazed! tack


   
SvaraCitera

Lounge:

okej! kommer nog bli den

[love]

Bra, mycket bra.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

kebu12:

tänkte mest att typ, ehm...kramas[blush] det är iaf vad jag brukar göra med kossan när pappa tar fram stora köttkniven för att slakta den, krama den och skrika "nej, jag vill inte"[cry][cry][cry]

ok d är bra kebban

haru tips på någon kokbok nurå=)

honolulu:

[shake][shake][cry][cry][cry][cry]

är värst me namn o ansikten sry

honolulu:

men det krävs lite träning bara

ja.. typ koncentrationen. och mindfullness?? lr?


   
SvaraCitera

Lounge:

haru tips på någon kokbok nurå=)

Morberg jagar och lagar


   
SvaraCitera
kook
 kook

Jonas moberg är asbra. Deckare osv


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

tack för tipsen!


   
SvaraCitera

Mot fyren är rätt bra stundtals


   
SvaraCitera

the innocent man för fan [blush] finns nog på svenska nu för tiden oxå. Den berör och fick mig verkligen att tänka annorlunda när det gäller straff och dä. Men den behöver du iofs inte köpa om du vill läsa för har den nånstans.


   
SvaraCitera