Aviseringar
Rensa alla

KÖRD


Ämnesstartare

Har en kompis som fyllde 18 för någon dag sedan och hon fick sitt körkort samma dag. Hon skulle ut och fira och tog bilen i till stan och ställde den där. När hon skulle hem efter krogen fick hon för sig att hon skulle åka bil hem (!!!!!). Hon bröt mot ett antal lagar, körde mot rött ljus (var nära att kollidera med en bil), körde på fel sida av vägen och blev stoppad av polisen kort därefter, hade 1 promille alkohol i blodet. Har nu tänkt använda hennes situation i en skoluppgift, så jag undrar lite grann vad det är för lagrum och påföljder som kommer att ske? (Känns rätt dumt att fråga henne om det kanske...) 
MVH


   
Citera
Ämnesetiketter

Hmm asså lycka till med din skoluppgift. Men va FAN, att trafikverket släpper ut såna där personer i trafiken är ju jaa. Hade man varit i närheten av henne så hade man kanske inte suttit här och skrivit.

Vissa ska visst inte ta körkort innan man är 25 kanske? Att man ens har skrupler att sätta sig i en bil onykter och sedan köra iväg är för mig sjukt. Ingen empati i den människan. Såna ska inte vara i trafiken. Hoppas hon blir av med lämpen i två år och tänker igenom vad fan hon gjort. Sköt om dig och till din vän ett tips "don't drink and drive".  


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

fråga henne och skriv din uppgift så att det inte går att avgöra vem det är. fast socialt riskfriare att välja annat ämne.


   
SvaraCitera

NEMI: socialt riskfriare att välja annat ämne.

Detta.

Hur tusan går man till väga med en sådan uppgift "Hej! Du som åkt fast för rattfylla direkt efter du fått körkort, jag tänkte skriva en skoluppgift baserat på det..."


   
SvaraCitera

Och till det juridiska; naturligtvis är det ju väldigt omfattande påföljder som kommer efter rattfylla. Speciellt om man åkt fast med en promille i blodet. Misstänker att det är som i Finland att när man åker fast så nära inpå man fått sitt körkort, så kan det bli ännu strängare straff.


   
SvaraCitera

NEMI: fast socialt riskfriare att välja annat ämne.

håller med om det här också 


   
SvaraCitera

Går ni ej i samma klass så behöver du väl ej ens säga ngt?


   
SvaraCitera