Aviseringar
Rensa alla

körkort hur lång tid tar det?


penja

Volvo4life:

Är det något man inte ska ha i detta fall, så är det tidspress. Man vet ju aldrig om fler körningar är nödvändiga, eller om något av proven misslyckas.

Sant. Har dock redan kört en del och sådär. Men, får kanske ta det i vår istället 


   
SvaraCitera

penja:

Sant. Har dock redan kört en del och sådär. Men, får kanske ta det i vår istället 

Gå direkt på riskutbildning steg 1 och 2 nu då! (om det finns tid) Därefter kanske du inte behöver så många fler lektioner än ett par..  


   
SvaraCitera

S3ON: Gå direkt på riskutbildning steg 1 och 2 nu då! (om det finns tid) Därefter kanske du inte behöver så många fler lektioner än ett par..

Jag hade fått gå många körlektioner även om jag gjort dessa utbildningar tidigt (de på den andra körskolan jag var på sa direkt att jag kunde gå på 2.an då jag körde såpass bra åtminstone) men det tog ändå ca 10-15 lektioner till innan jag var helt färdig (och däremellan hann jag med utbildningarna. Andra körskolor kanske tänker att man ska ha klarat till ett visst moment för att få gå kursen men denna skolan struntade i det så länge man kör okej Party


   
SvaraCitera

Xisco: Jag hade fått gå många körlektioner även om jag gjort dessa utbildningar tidigt (de på den andra körskolan jag var på sa direkt att jag kunde gå på 2.an då jag körde såpass bra åtminstone) men det tog ändå ca 10-15 lektioner till innan jag var helt färdig

Hahaha snacka om att de mjölkade dig på cash!! Eller kände du innerligt att du behövde alla de där lektionerna? Du kanske råkade ut för en manipulativ jävel!  


   
SvaraCitera

S3ON: Hahaha snacka om att de mjölkade dig på cash!! Eller kände du innerligt att du behövde alla de där lektionerna? Du kanske råkade ut för en manipulativ jävel!

Jag kände att jag behövde dem lektionerna så ja. Tyckte det var dumt att de ville få mig till risk 2.an sådär tidigt som det faktiskt var.


   
SvaraCitera

mitt tog 5mån o 32lektioner typ


   
SvaraCitera

mrman:
Beror på tidigare erfarenheter. Jag läste det som en kurs i gymnasiet. Repeterade bara ur kursboken dagen innan teoriprovet och fick 59på provet 

Vilket gymnasium gick du? Jag hade det i min skola också, fick dock inget betyg för jag skolkade så mktSöt
Men körkort har jag nu! Jag blev en man till slut.


   
SvaraCitera

Knegaren: Vilket gymnasium gick du? J

Huddingegymnaiset. Tror kursen hette trafikkundskap.


   
SvaraCitera

mrman:

Huddingegymnaiset. Tror kursen hette trafikkundskap.

Aa precis. Nåja då var det inte samma skola.


   
SvaraCitera

För mig tog det ungefär 6 månader och 5 lektioner. Anmälde mig i januari och fick det nu i juni. Ett tips på teori är ''Bonniers trafikskola'' som är på skiva. Och om du har tillgång till webbtester, superbra.


   
SvaraCitera

mrman:

Huddingegymnaiset. Tror kursen hette trafikkundskap.

d där fanns på min skola med

tyckte dock det var vask och tänkte inte skaffa ngt körkort.


   
SvaraCitera

penja:

Sant. Har dock redan kört en del och sådär. Men, får kanske ta det i vår istället 

Kör medan du har dina kunskaper färska. Det är så mycket annars att börja om igen med. Bara ett tips.


   
SvaraCitera

tog mig 16 veckor att ta det, kuggade uppskrivningen 3 gånger på det också, tråkigt nog.
men nu JÄÄÄVLAR har jag det!! fått 43 då jag kuggat men satte 61 och gick därifrån jäävligt nöjd till slut!


   
SvaraCitera

Övningskörde privat i typ 3 år + 5 dagar på intensiv sen gick det.


   
SvaraCitera