Aviseringar
Rensa alla

Körkort, ringa narkotika brott.


Ämnesstartare

Hejsan, det är så här att jag har precis fått körkort(prövotid), och min kompis fick husrannsakan idag och då fann dem filmer(på datorn) på oss när vi har brukat marijuana, kan detta påverka mig? Kan jag bli anmäld för ringa narkotika brott och förlora körkortet? Dem vet mycket väl vem jag är och vart jag håller hus eftersom igår så åkte två av mina kompisar in på piss när vi satt i bilen, jag blev fri att gå. Nu vet dom att jag har brukat marijuana och har filmbevis på det.

Är ostraffad, och har bara haft med polisen att göra ett fåtal gånger.

Frågorna är; Kan dom helt random ta in mig på pissprov nu?
; Kan dom ta mitt körkort?

Eller skicka ett brev där det står att jag ska lämna pissprov, för båda mina kompisar är posetiva och dem vet att jag är det också!

Tacksam för svar!


   
Citera

http://www.korkortsportalen.se/VV_Templates/Page____695.aspx
Verkar som att narkotikabrott kan ge omhändertaget körkort.

Fast jag skulle tro att det är rätt lugnt. Framgår ditt namn eller liknande av filmen? Annars krävs det nästan att det var samma snut(ar) som stoppade dig som sökte igenom datorn och dessutom har ett jävligt bra minne. Känns osannolikt. Dessutom tror jag inte de lägger ner så jävla mycket på att ta fast en misstänkt stoner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har bara THC i blodet, jag kör inte bil under tiden jag har THC i blodet, jag menar då borde dom väl inte bara kunna random ta mig och slänga in mig på piss? Nej mitt namn förekommer nog inte, kan göra, men dom vet mycket väl vem jag är. Vet inte om det är samma poliser, kanske kanske inte. Jag har kompisar som torskat för pistol och narkotika innehav plus ringa narkotika brott han fick behålla körkortet. Då borde jag också få göra det för en sån liten grej. Det är som du säger, tror inte heller dom lägger ner så mycket tid på mig för att föra in mig på piss, eller?

Grejen är att det var igår dom hade rassia, och iförrigår vi blev stoppade. Men det står inga datum på filmerna(vad jag vet) så dom tänker väl att det där kan ha varit inspelat när som helst?

Det står på länken du angav; Narkotika brott, det är inte det jag torskar på det är Ringa narkotika brott?


   
SvaraCitera

Även om dom har sett filmerna så är det inga bevis. Hur ska dom kunna bevisa vad som är i jollen? Funkar inte så.

Så du kan chilla bara, men om du blir stoppad när du kör bil kan dom mycket väl ta in dig till stationen och anklaga dig för drograttfylla.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera