Aviseringar
Rensa alla

körkort


Ämnesstartare

Hur ska jag göra? Jag måste skaffa dumt körkort men har aldrig övningskört med nån eller nåt, kan inte ens starta en bil så de dumma övningskörningsmänniksorna människorna måste lära mig allt. men hur ska jag kontakta dem? ska jag gå dit, ringa, mejla? jag borde liksom fråga så jag vet hur allt går till. det är så läskigt 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Steg 1: ANDAS
Steg 2: Kontakta dem på det sätt som känns bekvämast för dig.
Jag som hatar att snacka i telefon pga stamning ringde en körskola och bokade in en tid för att se hur det kändes hos dem (då hade jag iof kört bil 5 år tidigare och varit på en annan körskola, men nu var det i en ny stad).
Sen kan jag tycka att det kan ha varit bra att man testat på det där med fotarbetet innan man kör på körskolan. Just det där med att koppla, växla, gasa och bromsa. Men de har mer än säkert haft andra som aldrig suttit bakom ratten på en bil innan så oroa dig inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan börja med att göra det mest grundläggande med en polare, be honom visa vart allt sitter osv så sparar du pengar, testa dragläge ut i vildmarken osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Boka tid på en körskola då. Och en annan sak, lycka till. Om du inte ens kan starta bilen kommer du få jobba hårt det närmsta åretSöt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så ja, ta några djupa andetag.

Ta därefter kontakt med en närliggande skola och prata med dess personal. Att ta körkort är ingen direkt lätt sak, så ha inte för bråttom. Först och främst måste du ju ta dig tid att lära dig bilen + själva samspelet mellan gas och koppling (om du inte väljer automatväxlat), och bara det tar sin tid. Sen all teori. Så se till att du inte har för mycket annat för dig kommande året.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så ja, ta några djupa andetag.

Ta därefter kontakt med en närliggande skola och prata med dess personal. Att ta körkort är ingen direkt lätt sak, så ha inte för bråttom. Först och främst måste du ju ta dig tid att lära dig bilen + själva samspelet mellan gas och koppling (om du inte väljer automatväxlat), och bara det tar sin tid. Sen all teori. Så se till att du inte har för mycket annat för dig under drygt ett år framåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pengar är väl ett större problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Pengar är väl ett större problem.

Visst bär det en kostnadsfråga. Mitt kort gick på sammanlagt 16-17000, varav 13000 hostades upp på plats för intensivutbildningen.

För intensivutbildningar finns "billiga" alternativ. Då blir man klar snabbt, men det är bra att ha kört och pluggat mycket, innan man kör på intensivt. Då sitter kunskaperna bättre, och man glömmer inte lika lätt det man just lärt sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibland tror jag att internet, smartphones,datorer och fan och hans moster har skapat en hel generation av mähän som inte kan gå ut och informera sig  i verkliga livet. Det är väl för bövelen bara att knalla in på en trafikskola och fråga hur man går tillväga? Dessa giriga dubbelkommandokrämare vill mer en gärna ha dig som kund och kommer tveklöst att vilja berätta om hur det går till. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Dessa giriga dubbelkommandokrämare vill mer en gärna ha dig som kund och kommer tveklöst att vilja berätta om hur det går till.

haha Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan säker maila dem om du tycker det är jobbigt. Men du måste ju oavsett prata med dem när du kommer dit.

Lycka till och välj "körkortsövningskörar-ställe" med omsorg! 


   
SvaraCitera
kachin

Det är typ bara ringa upp vilken trafikskola som helst och stamma fram "ööh hej.. vill ha körkort" så kommer dom hjälpa tid med allt eftersom de kommer tjäna pengar på dig 🙂

Försök höra dig omkring bland vänner m.m om vilka skolor som är bra/dåliga och ifall det är någon speciell handledare du ska akta dig för.
Priserna brukar vara ungefär de samma. Så hittar du en bra handledare = antagligen billigast i längden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Ibland tror jag att internet, smartphones,datorer och fan och hans moster har skapat en hel generation av mähän som inte kan gå ut och informera sig  i verkliga livet. Det är väl för bövelen bara att knalla in på en trafikskola och fråga hur man går tillväga? Dessa giriga dubbelkommandokrämare vill mer en gärna ha dig som kund och kommer tveklöst att vilja berätta om hur det går till.

Mycket gladHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Steg 1: ANDAS
Steg 2: Kontakta dem på det sätt som känns bekvämast för dig.
Jag som hatar att snacka i telefon pga stamning ringde en körskola och bokade in en tid för att se hur det kändes hos dem (då hade jag iof kört bil 5 år tidigare och varit på en annan körskola, men nu var det i en ny stad).
Sen kan jag tycka att det kan ha varit bra att man testat på det där med fotarbetet innan man kör på körskolan. Just det där med att koppla, växla, gasa och bromsa. Men de har mer än säkert haft andra som aldrig suttit bakom ratten på en bil innan så oroa dig inte.

andas gör jag alltid tror jag

mm hatar också telefon. tror jag ska skicka mejl först, det är lätt. Jo klart det är bra men det går inte så de får ära mig allt. Fast jag kollade på en sida på en trafikskola och de hade bilar utan växelgrejs så man slipper det. mm blir säkert bra, är bara jobbigt 

Järn:
Du kan börja med att göra det mest grundläggande med en polare, be honom visa vart allt sitter osv så sparar du pengar, testa dragläge ut i vildmarken osv

det kan jag men det vill jag inte göra. pallar inte be dem om hjälp känner jag och vet inte om de är så sugna heller

Knegaren:
Boka tid på en körskola då. Och en annan sak, lycka till. Om du inte ens kan starta bilen kommer du få jobba hårt det närmsta åretSöt

måste planera och studera skiten först. haha tack, behöver inte vara så svårt. känner en som inte heller kunde nåt men fixade direkt mer eller mindre.

Volvo4life:

Så ja, ta några djupa andetag.

Ta därefter kontakt med en närliggande skola och prata med dess personal. Att ta körkort är ingen direkt lätt sak, så ha inte för bråttom. Först och främst måste du ju ta dig tid att lära dig bilen + själva samspelet mellan gas och koppling (om du inte väljer automatväxlat), och bara det tar sin tid. Sen all teori. Så se till att du inte har för mycket annat för dig under drygt ett år framåt.

ska kika igenom olika och skicka mejl först tror jag och se vad de säger. haha väjer automat såklart. vill bara ha skiten avklarad och det är lättast. teori är inga problem, känner totalt inkompetenta  idioter som har fixat det och då kan jag med. har sommarlov snart men sen har jag ju skola igen. men man kan ha båda, går nog

isola:
Pengar är väl ett större problem.

nein. min farsa är skyldig mig att betala skiten. har han lovat

dazed:
Ibland tror jag att internet, smartphones,datorer och fan och hans moster har skapat en hel generation av mähän som inte kan gå ut och informera sig  i verkliga livet. Det är väl för bövelen bara att knalla in på en trafikskola och fråga hur man går tillväga? Dessa giriga dubbelkommandokrämare vill mer en gärna ha dig som kund och kommer tveklöst att vilja berätta om hur det går till. 

haha det behöver man inte tro, är sant. men nu ligger inte den skiten bakom min sociala inkompetens. den beror på mycket annat. klart de vill det men de är jobbiga. hatar att vara kund och ha idioter som försöker övertyga mig om all möjlighet skit

Fingerprints:
Du kan säker maila dem om du tycker det är jobbigt. Men du måste ju oavsett prata med dem när du kommer dit.

Lycka till och välj "körkortsövningskörar-ställe" med omsorg! 

haha jo visst. fast är nog lättare om jag mejlar först. haha, tack. ska nog ta samma ställe som min syskon var på

kachin:
Det är typ bara ringa upp vilken trafikskola som helst och stamma fram "ööh hej.. vill ha körkort" så kommer dom hjälpa tid med allt eftersom de kommer tjäna pengar på dig 🙂

Försök höra dig omkring bland vänner m.m om vilka skolor som är bra/dåliga och ifall det är någon speciell handledare du ska akta dig för.
Priserna brukar vara ungefär de samma. Så hittar du en bra handledare = antagligen billigast i längden.

haha bättre med mig. telefoner är så obehagliga. 
ja det ska jag göra, tror jag ska gå på samma ställe som mina äldre syskon var på. och myten om onda handledare tror jag inte på. en legend här berättade om en ond gubbe som kuggade exakt alla men så kände jag en snubbe som fick honom utan att veta om det och i efterhand när han klarade uppkörningen och skiten direkt och fick reda på gubbens namn och att det var den onda kugg-gubben så dog den myten typ. han var egentligen snäll. berättade den historien dåligt tror jag 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha det behöver man inte tro, är sant. men nu ligger inte den skiten bakom min sociala inkompetens. den beror på mycket annat. klart de vill det men de är jobbiga. hatar att vara kund och ha idioter som försöker övertyga mig om all möjlighet skit

   

Ja men tough break, kund lär du bli. 


   
SvaraCitera