Aviseringar
Rensa alla

Körkort - titta hit alla med körkort


Dream:

Bonniers trafikskola 2009.

Någon som vet om den är bra? Är väldigt pepp på att skaffa körkort!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paulus Af Tarsus:

jag har hittat mitt körkort. vill du ha det? du kan få det.
snälla bara ta det, kom igeeeeen...

Men jag vill förtjäna mitt körtkort.[sad]


   
SvaraCitera

Dream:

Jag är rädd att nervositeten ska förstöra allting.

lär dig inre och yttre säkerhetskontroll om du ska köra med farsan, jag körde bara med körskola och vi gjorde det en gång i veckan, sen fick jag göra det på uppkörningen så det var nice


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flexfit:

lär dig inre och yttre säkerhetskontroll om du ska köra med farsan, jag körde bara med körskola och vi gjorde det en gång i veckan, sen fick jag göra det på uppkörningen så det var nice

Bra, tack för tipsen.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dream:

Kan man ta körkortet en månad innan jag fyller 18? Jag fyller i april och kan då ta det i mars eller?

Vad tror du själv[tard]

Om åldergränsen på att ta körkort är 18 år, så är den 18 och ingeting annat!

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husaberg_motard:

Vad tror du själv

Om åldergränsen på att ta körkort är 18 år, så är den 18 och ingeting annat!

Haha!

Jag vet det, men sluta skriv sådär då. Försöker du lura mig eller? Hur som haver, jag ska klara teorin och uppkörningen. Väntar på bonniers skivan med spänning.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jag vet mycke väl att d är nya regler nu men man får köa ändå.ocj min stavning och hur jag skriver är inte relevant för man förstår vad jag skriver/menar.

Det är inte sådana enorma köer längre som det var innan. Så som du beskrev det så lät det som att det var flera veckors kötid, numer är det bara max två veckor, men stor chans att det är ännu tidigare[tired]

UnclePadda:

Det var en kall novemberonsdag och klockan 15.00 stod jag och väntade vid bilprovningen på att föregående uppkörningselev skulle komma tillbaka.

På bilprovningen besiktigar man bilar, det är på vägvärket man kör upp[tired]

UnclePadda:

Jag kunde ju inte, och kan fortfarande inte, varken backa in eller fickparkera.

Tänk va, vad många inkompetenta bilförare det finns i vårat avlånga land, som inte vet att dem skall blinka ur rondeller, och när dem inte ens kan backa in i en parkering, ja då undrar jag om Sverige inte har några av världens sämsta bilförare[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husaberg_motard:

Tänk va

Du verkar rätt haj på det här, så jag passar på att fråga dig en sak [crazy] Om jag ska köra in i en tvåfilig rondell, och ska ut på väster väg som är enfilig. Ska jag då lägga mig i vänster eller höger fil och när ska jag isåfall byta? Det blir ju aslätt krock i tvåfiliga rondeller, jag har kört där tre gånger och jag är livrädd varje gång [sad] (övningskör)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Om jag ska köra in i en tvåfilig rondell, och ska ut på väster väg som är enfilig.

Du skall alltså svänga vänster i rondellen?

Alldeles innan du kör ut ur rondellen ( och ligger i vänster körfält), blinka höger och byt till högerfilen i rondellen, och walla, du är ur den utan problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husaberg_motard:

Alldeles innan du kör ut ur rondellen ( och ligger i vänster körfält), blinka höger och byt till högerfilen i rondellen, och walla, du är ur den utan problem.

Så jag måste ligga i vänsterfilen? Tänk om det är massa bilar i högerfilen så att jag inte kan byta och typ måste bromsa jättesnabbt? Inte bra.
Och hur blir det om jag ska rakt fram, rakt igenom rondellen bara? Kan jag ligga i höger hela tiden då? Om jag ska till höger direkt fattar jag att jag måste ligga i höger [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husaberg_motard:

På bilprovningen besiktigar man bilar, det är på vägvärket man kör upp

det var väll förhelvete en mötesplatts? som här så ska man vara vid sporthallen när man kör upp,där han var troligtvis vid bilprovningen,olika överallt!


   
SvaraCitera

Husaberg_motard:

På bilprovningen besiktigar man bilar, det är på vägvärket man kör upp[tired]

Måhända gjorde du det, men i min stad utgick man från bilprovningen, din satans odugling.


   
SvaraCitera

Dream:

Men jag vill förtjäna mitt körtkort.

Kom igeeeeeeen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paulus Af Tarsus:

Kom igeeeeeeen...

Jag vill inte ha ett falskt körkort. Ajabaja[no-no]


   
SvaraCitera

Dream:

Jag vill inte ha ett falskt körkort. Ajabaja

Det är ett riktigt.


   
SvaraCitera