Aviseringar
Rensa alla

Kött står för 51% av koldioxidutsläppen - inte 18%


Ämnesstartare

Herregud att folk fortfarande köper växthuseffektsbluffen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

hur långt ska det här gå?

Visioner:

Herregud att folk fortfarande köper växthuseffektsbluffen.

[tired] Känns ganska kört, iaf om folk ska tro att växthuseffekten är en bluff. För mycket idioter och obildade männsikor. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stinky_alex:

[tired] Känns ganska kört, iaf om folk ska tro att växthuseffekten är en bluff. För mycket idioter och obildade männsikor. [sad]

Var lugn, det är "bara" 8% av svenska folket som tror det. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stinky_alex:

Känns ganska kört, iaf om folk ska tro att växthuseffekten är en bluff. För mycket idioter och obildade männsikor.

Dessa förändringarna har skett under miljontals år på jorden, att det skulle vara något nytt är felaktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visioner:

Dessa förändringarna har skett under miljontals år på jorden, att det skulle vara något nytt är felaktigt.

Det råkade hända mellan 1800-2000 bara sådär av slump?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stinky_alex:

Det råkade hända mellan 1800-2000 bara sådär av slump?

Ja, varför inte? Det har skett grova klimatförändringen hela tiden på jorden, att det skall vara något nytt är lögn. Sluta knarka så jävla mycket så kanske du kan tänka logiskt.


   
SvaraCitera
Exner

Anarkandi:

Jag tycker sedan att det är trist att klimatdebatten är så politiserad. Som om det här är en politisk fråga, det här är en vetenskaplig fråga. Politik borde inte ha med det här att göra.

Det är givetvis en politisk fråga! Vad temperaturhöjningen beror på, bör vara en vetenskaplig fråga, men i och med att koldioxidutsläppsminskande kostar, blir det politik därav.

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

först det där med grisarna igår, och nu det här.
tror min köttperiod är över snart 🙁
dåligt samvete varje dag ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Det är givetvis en politisk fråga! Vad temperaturhöjningen beror på, bör vara en vetenskaplig fråga, men i och med att koldioxidutsläppsminskande kostar, blir det politik därav.

Problemet är ju när politik försöker reagera över vetenskap. Egentligen borde vi ha en världslig kommite som reglerade kolxioditusläppen, liksom riksbanken reglerar räntan, politiker verkar ju helt oförmögna att fatta vettiga beslut i frågan. Dessutom blir det ett problem när frågan politiseras och 50% inte vill göra något och 50% vill göra allt.

kinks:

först det där med grisarna igår, och nu det här.
tror min köttperiod är över snart 🙁
dåligt samvete varje dag ju

🙁 du kan få en vegetarisk kokbok av mig om du mailar adress och sånt. djurens rätt skickar ut gratis. [smile]


   
SvaraCitera
Exner

Anarkandi:

Problemet är ju när politik försöker reagera över vetenskap.

Vetenskapen har väl främst som syfte, om vi kan kalla det så, att söka och finna sanning; hindrar politiken det?

Anarkandi:

Egentligen borde vi ha en världslig kommite som reglerade kolxioditusläppen, liksom riksbanken reglerar räntan

Hur skulle den utses, om inte politiskt?

Anarkandi:

politiker verkar ju helt oförmögna att fatta vettiga beslut i frågan. Dessutom blir det ett problem när frågan politiseras och 50% inte vill göra något och 50% vill göra allt

Hur är det inte politik? Det är inte gudagivet, att man måste göra något åt saken - det är en åsikt.

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänk om alla kossor fått leva då, hur mycket gas hade inte det blivit? Nu mördar vi dem ju med jämna mellanrum iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Hur är det inte politik? Det är inte gudagivet, att man måste göra något åt saken - det är en åsikt.

För att demokrati inte löser världsproblemen?

Exner:

Hur skulle den utses, om inte politiskt?

Ja, det hade ju självklart varit tvunget att ske den vägen.

Exner:

Vetenskapen har väl främst som syfte, om vi kan kalla det så, att söka och finna sanning; hindrar politiken det?

Ja. Politiken tar inte hänsyn till vetenskapen, politiken tar hänsyn till politikernas mål. De politiker som vinner valet är dem som är mest omtyckta, inte de som har bäst åsikter i en fråga. Demokrati är inte direkt lösningen på världsproblemen och har aldrig varit ett särskilt bra system direkt. Men det är ju bättre än det mesta vi har, ja.

Exner:

[mad]

Lugn och fin. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag inte får äta kött finns det ingen anledning för mig att leva vidare i denna värld! Kött är så jävla gott att jag inte skulle klara mig utan det, speciellt inte om alternativet är att äta böngroddar resten av livet!
Tänker fan inte äta kanin-föda!! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Eller borde vi bara äta mer.. och mer... och mer.. packa grisarna och kycklingarna tätare så vi får plats med fler.. låta yrket slaktare bli en av de mest åtråvärda - avlönad för att mörda industriellt, tusentals varje år..

låter bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

hur långt ska det här gå?

Jag tänker fortsätta äta kött även om det nu kommer från kina till sverige med lastbilar. Tänker låta bli att ta reda på fakta om hur klimatet förstörs pga co2, inte mitt fel att dom e idiotiska, jag ska ha mitt kött oavsett!
Världen kommer ändå gå under lixx..


   
SvaraCitera