Aviseringar
Rensa alla

Köttindustrins dolda ansikte


Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Jag känner själv ibland för att minska mitt köttätande, men när jag läser den här typen av texter får jag snarare lust att äta två kor för varje ko Mukunda Das inte äter.

Varför reagerar du så känslomässigt? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigermätare:

Däremot försöker jag som oftast att köpa lokalt kött och så för att minska på transportkostnader och liknande, för att emellanåt varva med fisk, eller mjölmat.

Personligen gör jag mitt bästa för att köpa mat från ställen som inte släpper ut sitt övergödslade skräp i östersjön. Betydligt viktigare än att välja närodlat i dagsläget, IMO. Eftersom jag bor på västkusten blir det visserligen ganska synonymt med närodlat, så länge man lyckas undvika dansk gris.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aspie:

Varför reagerar du så känslomässigt? [crazy]

Det gör jag inte, jag njuter bara av att förstöra för idioter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Personligen gör jag mitt bästa för att köpa mat från ställen som inte släpper ut sitt övergödslade skräp i östersjön.

Jo, men det är också något som är svårare att kolla upp. Av samma anledning som man väljer bort torsk, fiskandet tar död på Östersjön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Det gör jag inte, jag njuter bara av att förstöra för idioter.

Låter i mina öron inte som något annat än just en emotionell reaktion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aspie:

Låter inte i mina öron som något annat än just en emotionell reaktion.

Tja, varför inte. Poängen är att jag inte är särskilt upprörd, bara trött på folk som inte klarar av att presentera sin sak på ett sunt och rationellt sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Tja, varför inte. Poängen är att jag inte är särskilt upprörd, bara trött på folk som inte klarar av att presentera sin sak på ett sunt och rationellt sätt.

Jo, jag förstår det, och du har mitt instämmande. Gullgris.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera