Aviseringar
Rensa alla

Koffeinkick från cola?


Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Ja, men man får ingen "kick" av koffein, det är en subtil mariginell skillnad i pigghet

meeeen
alla gånger jag blivit flummig
är det bara placebo? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

är det bara placebo? [surprised]

Ja


   
SvaraCitera
Hayge

Epic Fail


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Ja

[cry]
mitt liv slogs i spillror.

Hayge:

Epic Fail

kom inte och sno min tråd för att prata om dig själv, du får skapa egen tråd.[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

mitt liv slogs i spillror.

[badgrin]


   
SvaraCitera
Hayge

Emmelipemmeli:

kom inte och sno min tråd för att prata om dig själv, du får skapa egen tråd.

Abow fett dissad jao [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hayge:

Abow fett dissad jao

[party]


   
SvaraCitera

Dåligt, Emmelipemmeli. Dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ta en halv koffeintablett och ett glas saft! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dewster:

Dåligt, Emmelipemmeli. Dåligt.

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig blivit pigg av Coca-Cola.
Energidryck blir jag dock lätt speedad på, drack 1l Franks en gång, blev lite konstig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Koffein är faktiskt ganska onyttigt/farligt när man försöker berusa sig på det med t.ex. koffeintabletter eller starka koffeindrycker.

The symptoms of caffeine intoxication are not unlike overdoses of other stimulants. It may include restlessness, nervousness, excitement, insomnia, flushing of the face, increased urination, gastrointestinal disturbance, muscle twitching, a rambling flow of thought and speech, irritability, irregular or rapid heart beat, and psychomotor agitation.[77] In cases of much larger overdoses mania, depression, lapses in judgment, disorientation, disinhibition, delusions, hallucinations and psychosis may occur, and rhabdomyolysis (breakdown of skeletal muscle tissue) can be provoked.[80][81]

http://en.wikipedia.org/wiki/Caffine


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

Har aldrig blivit pigg av Coca-Cola.

inte jag heller, hoppades på ändring idag, men icke [rolleyes]

UnclePadda:

Energidryck blir jag dock lätt speedad på, drack 1l Franks en gång, blev lite konstig.

hahaha jag drack typ tre klunkar redbull och blev sjukt flummig, tror jag är lättpåverkad [n]

Stinky_alex:

Koffein är faktiskt ganska onyttigt/farligt när man försöker berusa sig på det med t.ex. koffeintabletter eller starka koffeindrycker.

jotack jag vet, frågan är om min kropp mår sämst av koffeinhalten eller sockerhalten i så mycket läsk? [rolleyes]
ville jag bara åt koffeinet hade jag kanske köpt energidryck eller liknakde istället [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

okej, jag har nu druckit 1,5 liter cola. hur lång tid måste jag vänta för att få koffeinkicken?

Det ska mycket till innan man får en kick av koffein.


   
SvaraCitera

Du kanske har hört talas om att Trocadero innehåller koffein. Myten gick att 33cl var fler koppar kaffe. Vilket inte skulle stämma.

En kopp kaffe innehåller enligt susning.nu c:a 50-85 mg koffein. Då skulle alltså Trocadero innehålla 600-1020 mg koffein. Det låter inte särskilt rimligt.


   
SvaraCitera