Aviseringar
Rensa alla

Kolhydratssnål "diet" gör underverk?


oerfaren:

Jo precis, det vet jag.. nu får jag lov å ställa kanske en korkad fråga, vart hittar jag det fettet som är bra för mig då? räcker det int med stekfettet där jag steker kycklingen, dvs margarin? Jag är dvs int rädd för fett, bara för kolhydrater haha..

Vegetabiliska (olika oljor, raps, solros och olivolja är bra här) och animaliska fetter (finns i kött/fisk/mejeriprodukter. Den i fisken är väldigt bra då du även får med omega 3-fettsyrorna som hjälper till med uppbyggnaden av nya celler i våra kropper btw) är de som är att föredra.

Bra att du inte backar för fett! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmusic:

jag gör 1500 och ibland 2000 situps varannan dag
och varannan dag 1000 benlyft och på sommaren springer jag 1 mil per dag.

ehm okej.. och du kan helt ärligt påstå att du ej lider av träningsbesatthet? Eller du kanske tränar i nån organisation där tränaren kräver detta av dej?

Appuru:

Den i fisken är väldigt bra då du även får med omega 3-fettsyrorna som hjälper till med uppbyggnaden av nya celler i våra kropper

gäller det även torskfileer? enda fisk jag äter..


   
SvaraCitera

oerfaren:

gäller det även torskfileer? enda fisk jag äter..

Nog gäller det torsk också, men jag skulle tippa på att det inte ger precis lika mycket som lax eller makrill, t.ex. =/

mmusic:

jag gör 1500 och ibland 2000 situps varannan dag
och varannan dag 1000 benlyft och på sommaren springer jag 1 mil per dag.

Sen när är man i form bara för att man kan göra 1k+ situps? [bigsmile] Aja, bra att du springer också!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

torsk

Inga enorma mängder fett där direkt, lax är väl det ultimata om man vill slippa äta mycket fisk för att få i sig fettet. Annars är det ju på modet att käka omega-3 kapslar [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rapid:

Annars är det ju på modet att käka omega-3 kapslar

näe jag gillar ej att ersätta med tabletter..


   
SvaraCitera

Appuru:

är de som är att föredra.

vilka annars? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oerfaren:

näe jag gillar ej att ersätta med tabletter..

Det är exakt samma sak om du är rädd för tillsatser. Annars förstår jag om du vill hålla dig till vanlig mat ändå, skadar ju inte att lära sig leva utan ett skåp fullt med piller [y]


   
SvaraCitera

oerfaren:

ehm okej.. och du kan helt ärligt påstå att du ej lider av träningsbesatthet? Eller du kanske tränar i nån organisation där tränaren kräver detta av dej?

jag lider av ätstörningar och vågar erkänna det.
och ja, istället för att spy upp maten eller inte äta
nått alls så tränar jag. det är iallafall lite bättre.

Appuru:

Sen när är man i form bara för att man kan göra 1k+ situps? Aja, bra att du springer också!

man känner knappt nått om man gör mindre ju,
plus att träningsvärk är najs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmusic:

jag lider av ätstörningar och vågar erkänna det.
och ja, istället för att spy upp maten eller inte äta
nått alls så tränar jag. det är iallafall lite bättre.

jag har haft äs, vilket slösade bort 2 år av mitt liv... Men jag förstår dej isf, det är en psykisk tvångstanke som man verkligen måste bråttas med, och sedan lära sej att älska sej själv och acceptera världen innan man kan bli riktigt frisk.

Jag är glad att jag redan varit igenom skiten, så att jag slipper ödsla tid på besatthet till mat i mitt nuvarande liv, för då skulle allt jag älskar försvinna för gott för mig... som det gjorde då.

Dessutom fick jag social fobi/panik utan sjukdomen, fin present va[tired]


   
SvaraCitera

oerfaren:

jag har haft äs, vilket slösade bort 2 år av mitt liv... Men jag förstår dej isf, det är en psykisk tvångstanke som man verkligen måste bråttas med, och sedan lära sej att älska sej själv och acceptera världen innan man kan bli riktigt frisk. osv...

fast jag älskar den, utan den är jag inget känns det som.
fast jo, egentigen är det ju så man förstörs och dör, då man tänker så.

svält, tomhet och allt blir en vana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmusic:

fast jag älskar den, utan den är jag inget känns det som.
fast jo, egentigen är det ju så man förstörs och dör, då man tänker så.

svält, tomhet och allt blir en vana.

mm.. jag vet, ibland har jag saknat den där tomhertskänslan, men varje gång jag känner den, och magen kurrar.. så blir jag ibland rädd, och påminner mej om svälten jag utsatte mej för.
Det kanske låter dramatiskt..

Många ätstörda tänker så, men man är int sin sjukdom, sjukdomen tar över dig och tvingar dej att vara kompis med den. Även fast du trivs med den förtillfället..

Som sagt är du fortf ung och tror att du kommer lyckas ta dej igenom detta.. du eftersträvar en slags perfektion antar jag? en perfektion som inte ens existerar. Jag lyckades aldrig nå min perfektion, eftersom jag har helt fel kroppsform.. alldeles för mycket kurvor som inte går att banta bort.


   
SvaraCitera

oerfaren:

Som sagt är du fortf ung och tror att du kommer lyckas ta dej igenom detta.. du eftersträvar en slags perfektion antar jag? en perfektion som inte ens existerar. Jag lyckades aldrig nå min perfektion, eftersom jag har helt fel kroppsform.. alldeles för mycket kurvor som inte går att banta bort.

jag tror inte jag kommer kunna det.
jag har världens socialfobi mot folk inte vill lära känna,
jag har hört hur fult det låter då folk kommer med sina små problem
och gråter över dem och jag tycker inte detta är stort nog för att
snacka om det och det kommer jag aldrig att tycka. dessutom vill
jag inte heller bli av med det. har även vuxenfobi som fan.

perfektionen jag strävar efter är faktist inte omöjlig,
marianne berglund, en svensk modell. hon är naturligt smal
och har inga ätstörningar. jag är oxå naturligt smal men
svälter mig endå. kanske då jag blivit smalare än marianne
så kommer jag tycka att jag kan bli smalare och fortstätta,
känns som så.

det värsta är ju då man inte har rätt kropp för den man bantar
till, det är ju dem som nästan dör först för dem måste banta
så himmla mycket om dem ska få bort alla kurvor.
fast de va bra att du kom ifrån dehär. 🙂


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera