Aviseringar
Rensa alla

Kolla denna modell


Jag tror att man är så van att se modeller som är smalare än en nål att man inte reagerar.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Jag har sett mycket men det där är fan groteskt.

du har inte sett mycket om du tycker det där är konstigt... dessutom är hon retuscherad. hon ser inte alls sjukligt smal ut...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Ja, det är hemskt då modellindustrin inte behöver vara mer fucked up än vad den redan är.

mh för att råka vara ofet är att vara fucked up :@


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

mh för att råka vara ofet är att vara fucked up :@

nää, men att de envisas med att sätta dit modeller med bmi 14 när de flesta inte ser ut så. tycker bara d hetsar, hetsar upp mig iaf. det hade varit annorlunda om modellindustrin inte gick ut på att vara så smal som möjligt.

framtidstron är död:

Tyst med dig, min överkropp ser ut typ exakt så där 🙁

Hon är inte groteskt smal, vafan, kolla hon har bröst och grejer.

ja förlåt, jag tycker hon ser ut som ett skelett och sjukt ohälsosam.

Marshmallow:

Jag tror att man är så van att se modeller som är smalare än en nål att man inte reagerar.

hehe JA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker mest det är hennes arm som ser sjukt smal ut, själva resten var inte sjukt smalt, bara smalt.

Edit: kollade lite på asos och det finns bilder hon ser sjukligt smal ut, speciellt i ansiktet + armarna.


   
SvaraCitera

hon är naturligt smal för det ser man på hennes bredare axlar bland annat...men lite vikt till skulle inte skadat i mitt tycke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

jag tycker hon ser ut som ett skelett och sjukt ohälsosam.

🙁

Lounge fact:

nää, men att de envisas med att sätta dit modeller med bmi 14 när de flesta inte ser ut så.

uppskattar att hon har ett BMI runt 18, alltså i underkant men knappast utmärglad eller anorektisk. Hon kan lugnt ha över 18,5, alltså tillåts hon vara modell även med den där BMI-gränsen de skulle införa någonstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

uppskattar att hon har ett BMI runt 18, alltså i underkant men knappast utmärglad eller anorektisk. Hon kan lugnt ha över 18,5, alltså tillåts hon vara modell även med den där BMI-gränsen de skulle införa någonstans.

mjo.. när jag kollar närmare på bilden så är det mest hennes armar som inte finns, i övrigt rätt ok smal


   
SvaraCitera

Too thin. Kolla in de där axlarna! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

mjo.. när jag kollar närmare på bilden så är det mest hennes armar som inte finns, i övrigt rätt ok smal

Tror dom helt enkelt har en dålig retuschare.
Håller med dig i övrigt om smalhysterin i modellvärlden. Men tror mycket det handlar om att modeller ska se ut som utomjordingar. För det ska de ju gärna göra. Det är ju ganska tydligt att high fashion-modeller inte direkt ser ut som den klassiska skönheten, snarare som övermänskliga aliens. Då passar övermänskligt smal in mycket bra.

Värre att smalidealet spridit sig till hela hollywoodvärlden nu för tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker inte att det ser ohälsosamt ut.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

övervikt är mycket värre än undervikt!

Inte ur ett hälsoperspektiv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marshmallow:

Jag tror att man är så van att se modeller som är smalare än en nål att man inte reagerar.


   
SvaraCitera

Venfort:

Inte ur ett hälsoperspektiv.

jo! eller fettma i alla fall


   
SvaraCitera

qazedctgb:

jo! eller fettma i alla fall

Nej, så fort det kommer upp i extremer är det alltid bättre att vara för tjock än för smal. Visst, det ser snyggt ut att vara några kilo för smal för då ser man ut som en modell. Men när det blir över tio kilos undervikt börjar kroppen förtära sig själv och det är klart svårare för en smal person att bygga muskler än en tjockis.


   
SvaraCitera