Aviseringar
Rensa alla

Kolla hit!


Ämnesstartare

hej. För det första, om det är nån som vill komma med onödiga kommentarer så låt bli. vet redan vad dom flesta tycker men det jag vill ha är bara svar på mina frågor.

om man bara röker, dricker te, äter ett äpple och en barnmatsburk per dag. Hur mkt kan man ungefär gå ner per vecka då? Tacksam för svar. Har inte ätstörningar förresten. Nyfiken.

Så låt bli med onödiga kommentarer och ni som svarar är guld värda! [love]


   
Citera

majsmajs:

guld värda!

majsmajs:

guld

hur mkt


   
SvaraCitera

Du kan gå ner rejält, vet inte hur mycket, men grejen är att så fort du börjar äta igen så sväller du upp som en ballong, för då sparar kroppen extra mycket på maten för den har lärt sig att den kanske får gå utan o då vill den ha lite fett reserver. Så inte smart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo jag vet att jag kommer svälla sen för jag har haft anorexia förut, men får äta nyttigt hela livet ut. Men vad skulle du tippa på per vecka? 🙂 dricker mest vatten och te bara, utan något i förutom mjölk. äter mediciner också, antidepp ångest och bipolär.


   
SvaraCitera

Jag gick ner en hel del för något år sedan då jag var deprimerad under ett par veckor och endast drack vatten.. Låg hela tiden i sängen bortsett från de få gånger jag gick upp för att pissa. Rekommenderar icke detta, fick väldans koncentrerad urin som gjorde att mina urinvägar fick lite problem..


   
SvaraCitera

majsmajs:

men får äta nyttigt hela livet ut.

majsmajs:

röker, dricker te, äter ett äpple och en barnmatsburk per dag

majsmajs:

dricker mest vatten och te bara, utan något i förutom mjölk. äter mediciner också, antidepp ångest och bipolär

Nyttigt?? Det är alldeles för ovarierat och alldeles för lite. Du kommer ju få sjukt med näringsbrist, bättre att göra konditionsträning för att gå ner.

Om du tar mediciner är det extra viktigt att du har en kost som balanserar det.

Tar du lithium?

majsmajs:

Men vad skulle du tippa på per vecka?

Vet inte det beror lite på vad du har för kropp, hur den fungerar, förbränning etc. Om det var jag så skulle jag nog gå ned 3-5 kg första veckan, sedan vet jag inte om det skulle blir mer för varje vecka eller mindre eller hålla sig jämt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag äter middag och en frukt då? Blir det ändå önskad effekt? Och ju mer man har att förlora ju mer förlorar man väll per vecka[crazy]


   
SvaraCitera

majsmajs:

Om jag äter middag och en frukt då? Blir det ändå önskad effekt? Och ju mer man har att förlora ju mer förlorar man väll per vecka

Exakt vilken effekt önskar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

Exakt vilken effekt önskar du?

rasning.


   
SvaraCitera

majsmajs:

rasning.

Wut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

Wut?

viktrasning.


   
SvaraCitera

Ja, men vad är ditt slutliga mål? Hur smal vill du bli?


   
SvaraCitera

majsmajs:

Om jag äter middag och en frukt då? Blir det ändå önskad effekt?

Om du vill gå ner i vikt (vilket du säkert inte behöver) så är det som alltid bäst att äta en varierad och nyttig kost men ändå göra av med mer energi än du tar in via maten. Vill du gå ner i vikt på anorexia-vis så är risken stor för näringsbrist, du kan tappa hår på huvudet och få många negativa effekter av det.


   
SvaraCitera

majsmajs:

om man bara röker, dricker te, äter ett äpple och en barnmatsburk per dag. Hur mkt kan man ungefär gå ner per vecka då?

Vilka stolpskott det finns alltså...


   
SvaraCitera

Om du inte vet hur man går ned i vikt på ett hälsosamt vis(vlket du uppenbarligen inte gör) så ska du inte hålla på med det övht.


   
SvaraCitera