Aviseringar
Rensa alla

Kolla hit, jag behöver eran hjälp!


busiig
Ämnesstartare

Nu behöver jag all hjälp och alla tips jag kan få! 
Jag är ihop med en kille som jag älskar över allt annat, verkligen. Vi blev nyss tillsammans och ja, allt är perfekt!

Men jag har ett problem, och det är min bästavän. Vi har varit bästa vänner så länge jag kan minnas, och hon erkände en gång för mig att hon har varit kär i den killen för något år sedan (det var innan vi var tsm.) Min pojkvän ser väldigt bra ut (jag menar det) och många tjejer kollar på honom. 
Men nu när jag och den killen är tillsammans, kan jag få dåliga känslor av att hon kan gilla honom, för det känns som att hon döljer att hon egentligen är avundsjuk på mig. 
För några veckor sedan efter en fest skulle vi sova över hos en killkompis, då jag och min pojkvän skulle sova bredvid varandra såklart. Men då försökte min bästavän få mig att sova på en madrass med henne istället. Sen drar hon också upp negativa saker om honom (som inte heller är sant..) och att det ser kul ut för att jag är så kort och han är så lång. Men sen när jag och min pojkvän är med varandra och min bästavän är med, kollar hon jättemycket på honom och såfort han ropar på mig, kramar mig eller kollar gulligt på mig blir hon tyst.

Jag vet inte vad jag ska göra! Är min bästakompis avundsjuk på att jag är tillsammans med min älskade pojkvän? Ledsen Hjälp mig!


   
Citera
Yaren

Det är faktiskt inte ditt problem. Du gillar din pojkvän och han gillar dig och du har ju inte gjort något elakt/stulit honom eller något. Men du kanske kan prata med henne, om du känner att det trots allt påverkar dig och gör dig ledsen? Så kanske ni kan komma fram till något som ni båda är nöjda med. Kanske att hon skärper till sig när ni alla tre är tillsammans. Det löser sig nog, lycka till. 


   
SvaraCitera

Prata med din vän om det?


   
SvaraCitera

FruLiten:
Prata med din vän om det?


   
SvaraCitera