Aviseringar
Rensa alla

kolla på film genom usb 2.0


Ämnesstartare

hej, har just köpt en ny Phillips 32" full hd tv som man kan kolla på film genom ett usb uttag, i början gick det bra att titta på filmer genom usb:n, men senare så började filmerna att hacka när det var lite mer våldsamma/snabba scener, varför blir det så, jävligt irriterande. snälla hjälp mig. kan ställa in bild inställningarna på t ex Personligt, bio, spel osv. prövade på bio inställningen, då gick det på en film, men när jag kollade på my bloody valentine 3d så hackade det :S.

OBS: vissa filmer går andra inte.


   
Citera
Ämnesetiketter

Tråden flyttad från Forum PLUS/Film, TV och Underhållning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dom måste vara codade i rätt format för att din tv ska kunna läsa dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vadå, går inte t ex xvid och avi då eller ?[tard]


   
SvaraCitera

Fredde1992:

vadå, går inte t ex xvid

Spelas det upp? Därav svaret.

Fredde1992:

men senare så började filmerna att hacka när det var lite mer våldsamma/snabba scener

Uifrån vad du säger, så har du på senare tid, genom ditt usb minne, spelat upp mer krävande filmer på tv'n. Trots att din Tv har möjligheten att spela upp diverse filmer av olika filändelser, samt med blandat lyckat resultat, har inte en vanlig Tv kraften att på egen hand avkoda mer krävande video. Om du vill spela upp filmer direkt ur usb minnet kopplat till din Tv, så rekommenderar jag att du håller dig till formatet som du tidigare, med även bra resultat, spelade upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har hört att om man köper en dvd med usb input så ska det gå bättre då. e det sant eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fredde1992:

har hört att om man köper en dvd med usb input så ska det gå bättre då. e det sant eller?

inte säkert, du får kolla i instruktionsboken eller informationen om spelaren/tvn vilka format som stöds.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok


   
SvaraCitera

Datorn kanske inte orkar leverera upp till 2.0 och därav så segar den ner. Kan ju vara ditt grafikkort som strular också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera