Aviseringar
Rensa alla

kollade på lägenhet igårrrr


Ämnesstartare

isola:

PS. Har lägenhet på markplan. Har säkerhetslås på alla fönster och dörrar etc.

hur löser du insynsskydd men ändå ljusinsläpp/utsyn?
och säkerhetslås hindrar väl inte från att folk slår in rutan?
Orolig chey [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

hur löser du insynsskydd men ändå ljusinsläpp/utsyn?

Har en fönsterfilm i ett av fönstren & har persiennerna lite vinklade i de andra fönstren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

och säkerhetslås hindrar väl inte från att folk slår in rutan?

Nä, sant [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite småkul sådär. [y]


   
SvaraCitera

Jag ska flytta till en liknande lägenhet snart, min hyra ligger dock på 3309:- [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Snart får ni bebisar och sånt

Hoppas inte [n] [blush]

Postorderhoran:

. Vill ändå ha katt (kattrappa från fönster) så nära mark är ju att föredra om min stackars utekatt inte ska sörja sin frihet för mycket.

Ah, då är ju markplan bättre!

Postorderhoran:

hur löser du insynsskydd men ändå ljusinsläpp/utsyn?

De som bor på bottenvåningen där jag ska bo har alltid sina persinenner nere. Fast det har alla där, även om de bor högre upp. Jag och Tobbish har också så [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

2.200:-

Billigt. Jag betalar 3400 i en förort till Stockholm och den är i dåligt skick. Dock två min gångavstånd till pendeltåg och centrum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tufft.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

Jetefin
ca 40 kvadrat
andra våningen
20 min promenad till centrum/skola
BALKONG
pälsdjur tillåtna
grått fint golv
jäkligt låg hyra jämfört med andra jämförbara ettor

Postorderhoran:

2.200:-

GAAH!!

Jag bor i 28kvadrat för över 3300/månaden!!! Förvisso är min byggd 2006. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Vill ändå ha katt (kattrappa från fönster) så nära mark är ju att föredra om min stackars utekatt inte ska sörja sin frihet för mycket.

[shake]Ne, ha den i koppel [no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter bra. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ne, ha den i koppel

har försökt det. Hon hatar. Verkligen hatar. Typ lägger sig ner platt på mage och vägrar röra sig en tum. Försökte ha halsband med kontaktuppgifter till oss på (eftersom hon ofta går en kilometer eller två bara för att) men ja. Inte ens det gick. Vet att det är jättestor risk för katter att gå lösa i tätbebyggt område speciellt men hon levde ju sina första fyra år i vår villa mitt i centrum, resterande 6 år på mormors gård i skogen så... DILEMMA
Jag vill att hon ska vara innekatt, hon klarar inte av psykiskt att gå i sele. Hur gör man detta på bästa sätt.

Dold text: Ett alternativ är att hon bor kvar på mormors gård ihop med 3 yngre katter hon ogillar, och går iväg gud-vet-var i vinter. Hon går alltid iväg ibland, så om jag är ute och går promenad och ropar lite på henne så kommer hon fram, gosig som bara den och ska sitta på mina axlar när jag går. VILL ATT KISSE SKA VARA GLAD [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså. Hon brukar gå iväg och vara borta en natt ganska ofta. Har fått för mig att det är så hon vill ha det, särskilt när hon inte gillar "småkatterna" som är 2 år. Ibland går hon bort och hittar inte hem, då kan hon vara borta månader och bo hos nån granne som INTE RINGER UPP OSS. Alla vet att hon är min katt då jag ringt upprepade gånger och satt upp lapp osv. När jag hittar henne är hon skitfet så hon måste ha bott hos nån som proppat i henne falukorv och julmat hela vintern, ingen katt klarar sig annars 2 månader i -20 grader och dessutom går upp i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag låter som en katthatare som skiter i min katt när jag läser dessa inlägg. Så är det inte. Men eftersom vi bor delvis på gård så är det naturligt att ha stallkatter, och känns taskigt att bara bura in dem, när de gått in och ut som de vill i tio år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

m vi bor delvis på gård så är det naturligt att ha stallkatter, och känns taskigt att bara bura in dem, när de gått in och ut som de vill i tio år.

Att ha katter på en gård och att ha katter i ett lägenhetsområde är inte samma sak, låt katterna stanna på gården isf.


   
SvaraCitera