Aviseringar
Rensa alla

Kollektivtrafik - vilken föredrar du?


L Y S
Ämnesstartare

Gillar ni att åka kollektivt?


   
Citera

båtar från stad till stadRodnar


   
SvaraCitera

Åka kollektivt med sk kollektivtrafik dvs packa in en massa människor med olika bakgrunder, åsikter och ekonomiska förhållande är definitivt inget för mig.  Tumme ned  Men visst, flyga är väl helt ok om man ska till andra delar av vårt jordklot typ London. Medelhavet, Thailand eller USA eller andra spännande resmål.
Likaså att resa på större passagerarbåtar typ till Finland. Tumme upp

Har bara åkt tunnelbana utomlands (aldrig i Sverige) och likaså har jag aldrig åkt buss i Sverige. Bara utomlands med anslutningsbussar mellan flygplats och hotell. Har aldrig åkt tåg över huvud taget men fotat olika tåg i Kalmar där jag bor. Mycket glad

Linbana däremot har jag åkt både i Kolmårdens Djurpark och nere i Alperna.

Rent rent generellt är inte kollektivtrafik inget för mig.

Btw, synd att man bara kan rösta på ETT ENDA ALTERNATIV. Skeptisk


   
SvaraCitera

politisk realist:
Åka kollektivt med sk kollektivtrafik dvs packa in en massa människor med olika bakgrunder, åsikter och ekonomiska förhållande är definitivt inget för mig.  Tumme ned  

Är genuint nyfiken över det här. Vad spelar det för roll? Blir du obekväm av att sitta i närheten av arbetarklassen, en nyinflyttad thailändare eller en kommunist? Tardig


   
SvaraCitera

stiftelse:

 en nyinflyttad thailändare

fast det här var väl lite märkligt.


   
SvaraCitera

Cyklar alltid 🙂


   
SvaraCitera

stiftelse:

Är genuint nyfiken över det här. Vad spelar det för roll? Blir du obekväm av att sitta i närheten av arbetarklassen, en nyinflyttad thailändare eller en kommunist? Tardig

Om jag helt och hållet bortser från de tre olika grupperingar du nämnde så blir mitt svar - JA!

En av anledningarna är att all kollektivtrafik går enl tidtabell och kommer man EN MINUT för sent så... är det FÖR SENT!

Föredrar ex att sitta och se en film ihop med ett gäng vänner än att sitta på en bio. Fast givetvis är det häftigare att se en film på en stor bioscreen än en vanlig TV som vi har i våra hem.


   
SvaraCitera

Tåg eller båt.


   
SvaraCitera

agnesberg:

fast det här var väl lite märkligt.

Det var ett väldigt abstrakt exempel, du tycker inte att föregående inlägg var ännu mer märkligt?


   
SvaraCitera

politisk realist:

Om jag helt och hållet bortser från de tre olika grupperingar du nämnde så blir mitt svar - JA!

En av anledningarna är att all kollektivtrafik går enl tidtabell och kommer man EN MINUT för sent så... är det FÖR SENT!

Föredrar ex att sitta och se en film ihop med ett gäng vänner än att sitta på en bio. Fast givetvis är det häftigare att se en film på en stor bioscreen än en vanlig TV som vi har i våra hem.

Här tar du ju däremot upp ett bättre argument mot kollektivtrafiken, just tidtabellen. Men det förklarar inte ditt obehag emot andra människor, som du senare nämner vid filmtittande. Vad har ekonomiska förutsättningar, bakgrunder eller politiska åsikter för vikt i sammanhanget?


   
SvaraCitera

buss eller flyg 🙂


   
SvaraCitera

Finns inget här, har bil som enda alternativSöt


   
SvaraCitera
Haien

politisk realist: packa in en massa människor med olika bakgrunder, åsikter och ekonomiska förhållande är definitivt inget för mig.  Tumme ned  

Är liksom stiftelse intresserad av hur detta kommer sig


   
SvaraCitera

politisk realist:
En av anledningarna är att all kollektivtrafik går enl tidtabell och kommer man EN MINUT för sent så... är det FÖR SENT!

Tåg ja. Inte bussar, dom kör hur och när dom vill.

Den gyllene regeln:
Är du sen är bussen tidig, men är du tidig är bussen sen.


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

sgt.sunshine: Den gyllene regeln:
Är du sen är bussen tidig, men är du tidig är bussen sen.

Mycket glad Jo det känns så ibland.


   
SvaraCitera