Aviseringar
Rensa alla

Kom inte in på mina gymnasieval vad ska jag göra?


Ämnesstartare

Hej, jag har 205p och kom inte in på nått av mina 3 gymnasieval. jag kom in på alla 3 förra gången jag sökte och höjde mig sedan med 30p så tyckte inte jag behövde söka nått mer också gick det såhär... 2 av ansökningarna krävde 210p så jag antar att jag kan komma in på reservplats där? Men vad kommer hända om jag inte kommer in på reservplats??

//jonatan


   
Citera
Ämnesstartare

lol vad fna kräver 210 poäng [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja vad tror du kommer hända. dem kommer inte ge dig en plats i alla fall. du blir sysslolös som alla andra blir för eller senare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå ej gymnasiet, det ger inget. Fixa ett knegaryrke ist, mycket bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Gå ej gymnasiet, det ger inget. Fixa ett knegaryrke ist, mycket bättre

gymnasiet kanske inte ger så mycket förutom den seriösa pluggaren. men gymnasiet är 3 sköna och roliga år. bra för sociala erfarenheter bla. jobba kommer man ändå göra tills pensionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nehas:

bra för sociala erfarenheter bla. jobba kommer man ändå göra tills pensionen.

Det var du som var från Fbg va? eller kanske missminner mej [sad] men ja det tänkte jag ej på, kompisar får man ju många från både grundskolan gymnasiet lumpen och universitetet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tog mig in på en kurs som skulle kräva 200 poäng, jag kom in med 180. Hade sämst poäng i klassen men det skiter väl jag i, betyg är ändå bara ett FASCISTISKT JÄVLA KUKHELVETE. HORBÖGIGT.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Fbg

vet ej vad Fbg är så, antagligen inte :F


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

betyg är ändå bara ett FASCISTISKT JÄVLA KUKHELVETE. HORBÖGIGT.

håller delvis med delvis inte...

Jag har aldrig fått ett MVG, och fick väldigt sällan VG i högstadiet/gymnasiet. Ändå börjar jag snart andra året på en ingenjörsutbildning på universitet.

Betyg systemet är ett dåligt sätt att "värdesätta" elever. Men det finns inget bättre sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

betyg är ändå bara ett FASCISTISKT JÄVLA KUKHELVETE. HORBÖGIGT.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

betyg är ändå bara ett FASCISTISKT JÄVLA KUKHELVETE. HORBÖGIGT.

Om du frågar mig, så håller jag med Tickstart.

Tickstart:

Gå ej gymnasiet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol kom in t de ja ville me 150 poäng lr nåt


   
SvaraCitera