Aviseringar
Rensa alla

Kom nyss på att jag är rasist, vad ska jag göra [cry]


Ämnesstartare

Jag tror på alla människors lika värde. Eller jag säger ja när jag hör det påståendet. Dock tycker jag mindre bra om vissa grupper från vissa kulturer.

Har Persiska och Europesika rötter. Här är dom folkgrupper jag tycker mindre bra om, vet inte riktigt vad de beror på bara är så. Inte haft någon äkta efarenhet av kulturerna eller så. Aja här kommer det iaf.

Araber - okultiverade lantisar som ägnar sig åt handel och enklare yrken, bortskämda och egoistiska.
Kurder - illiterata bergsbor som ägnar sig åt smuggling och skjuter sina hederslösa döttrar.
Afghaner - som kurder, fast värre.
Turkar - enkla människor som inte har läshuvud utan hellre driver pizzeria.

Sedan gillar jag inte rikgit danskar heller, de känns så konstiga. När jag var yngre så hatade jag tex tyskar pga vad de gjort under andra världskriget osv. Men insåg att tyskland nog inte alls var ont osv.

I alla fall så är jag mest anti emot Araber, har inte så mkt emot Kurder.. tycker mest synd om dom. Detta för att araber gjorde iran islamskt.. hatar verkligen arbramitiska religoner.... så därför så kan jag inte förlåta araber som kultur för det [chocked].

Vilketfall så är det ju lite halvknäpt om man sitter och tänker sådär, är väll knappast araberna I Svergies fel... ändå har jag såndär anti känsla i magen. Jag hoppas att jag gjode migsjälv förståd. Hur ska göra lösa denna rasism inom mig?


   
Citera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Relationer, Samlevnad och Kompisar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

var medveten om de situationer det här påverkar negativt typ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

tycker mest synd om dom. Detta för att araber gjorde iran islamskt..

finns väl andra kulturer/länder som har gjort ännu värre saker mot andra länder osv.

ska man hata en kultur för att den spreds, så ska man hata hela mänskligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

hatar verkligen arbramitiska religoner.... så därför så kan jag inte förlåta araber som kultur för det [chocked].

Lol, ja det verkar grunda sig i okunskap. Ta tag i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cacaoxo:

finns väl andra kulturer/länder som har gjort ännu värre saker mot andra länder osv.

Jo men inte emot iran.

Cacaoxo:

ska man hata en kultur för att den spreds, så ska man hata hela mänskligheten.

Nej, du gör det för simpelt. Du generaliserar för mycket.

"Everything should be made as simple as possible, but not one bit simpler. - Albert Einstein"

Om araberna invarderar perisen och tvingar på folket där Islam, ja vems fel är de då. Sedan så kanske man inte kan skylla de som lever 1200 år efter att det hände men ändå. Får känslan av att araber är så moraliserande ... tror att det vet bäst osv. Sedan när jag känner hat emot kulturer som anfallt Iran osv, så känner jag mig nationalistisk... då blir jag rädd.

variabel:

var medveten om de situationer det här påverkar negativt typ?

Gör jag hur annars tror du jag kunnat skriva den här tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Har Persiska och Europesika rötter.

Salam, dostepesare man besho?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kom till insikten att inga människor är värda att leva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lär dig att man inte kan dra alla över en kam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh, fördomar finns ju inte för inte. Bara ha ett öppet sinne så löser det sig.
Hade fördomar inte varit det minsta sanna hade de ju inte funnits.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

no idea:

Lol, ja det verkar grunda sig i okunskap.

tänkte samma sak.

ont~
jag tycker att du borde läsa lite om de där länderna, araberna & turkerna har en lärorik & viktig historia.

[blush]

Asha:

Afghaner - som kurder, fast värre.

tips ; läs flyga drake + tusen strålande solar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Salam, dostepesare man besho?

bashe, to farsi baladi? man cheily kam baladam.... man jad bigeram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cacaoxo:

jag tycker att du borde läsa lite om de där länderna, araberna & turkerna har en lärorik & viktig historia.

hyklare... hur mycket kan du om persisk historia egentligen? [no-no]

Cacaoxo:

tips ; läs flyga drake + tusen strålande solar.

en persisk tjejkompis till mig tyckte jag också skulle läsa den. får kanske göra det, dock så har jag en del andra böcker att läsa först =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

hyklare... hur mycket kan du om persisk historia egentligen?

jag kan ganska mycket faktiskt, men du verkar inte ha nåt emot dem.. lol [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Sedan så kanske man inte kan skylla de som lever 1200 år efter att det hände men ändå.

vadå kanske? absolut inte [tard]


   
SvaraCitera