Aviseringar
Rensa alla

Kom på ett namn på min spelmotor!


Ämnesstartare

Hjälp mig komma på ett perfekt namn på min spelmotor! Tycker det är skitsvårt. Och namn är viktiga.

Det är en metroidvania-motor, kort och gott. Jag vill att namnet ska ha med det att göra också. Det ska på något sätt måla upp att spelaren besöker stora världar, att man är på ett äventyr, att man hela tiden öh progress:ar, osv.

Den har hetat "Quest" skitlänge men jag tröttnat på det nu och jag tycker det är lite enkelt. Just nu funderar jag på (det svenska ordet) "Vidder", men det är en etablerad term i engelskan redan... [sad] (Funderat på "Expanse" också men njaa venne)


   
Citera
smisk

Smisk... [cool]


   
SvaraCitera

Fick en impulsiv tanke om "Metropolis"


   
SvaraCitera

Questvania


   
SvaraCitera

Explorer

ExploreQuest

Explorer's Saga


   
SvaraCitera

Advuenture "S"quest 😛


   
SvaraCitera

Hmm..
Adventure+Explore+Quest+Expanse:
Explenture,
Venture Tech,
Adventex,
Venture Quest,
Axplorer,
Quexpanse,

hum..
Vidder och äventyr, kommer att tänka på översättningar och annat, typ - space, vast, sweep, wild, hill, forest, stars, legend, epic, saga, tale, deep, sky, move, run urk om jag fortsätter blir det jobbigt.

Döp den till Adventure Hill/s [blush]


   
SvaraCitera

Unreal Engine 4


   
SvaraCitera

ADVENTURE TIME


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Vidder och äventyr, kommer att tänka på översättningar och annat, typ - space, vast, sweep, wild, hill, forest, stars, legend, epic, saga, tale, deep, sky, move, run urk om jag fortsätter blir det jobbigt.

Du är den enda som hajjat! [smile] Fan Sweep var inte dåligt. Har ändå en lite fräsig klang to it.

Noboru Wataya:

Unreal Engine 4

Hehe, hade varit jävligt roligt om det gick att norpa namnet. Folk ba "Har du sett nya Unreal-motorn?! Värsta pixliga 2D-röjet, rakt i webbläsaren!"


   
SvaraCitera

runk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

runk

En gång skulle en kompis och jag göra en munlåt. Han fick börja spela... ääh fuck it jag orkar inte berätta.


   
SvaraCitera

Sterd:

En gång skulle en kompis och jag göra en munlåt. Han fick börja spela... ääh fuck it jag orkar inte berätta.

Är intresserad. Berätta mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Är intresserad. Berätta mer.

Nä, jag kom på att berättelsen saknade en ordentlig punchline. Så det blir inget med det.


   
SvaraCitera

Sterd:

Fan Sweep var inte dåligt. Har ändå en lite fräsig klang to it.

Sweep Engine? [surprised]


   
SvaraCitera