Aviseringar
Rensa alla

Kom på ett namn på min spelmotor!


Ämnesstartare

Miceparade:

Sweep Engine?

Nej, bara Sweep isf. Sweep Engine låter ju som en rengöringsmaskin [crazy]


   
SvaraCitera

sven.


   
SvaraCitera
Åtta

Att använda en svensk term vore ju ballt. Vidder lät coolt. Tycker att du ska köra på något sådant, istället för att ta en generic engelsk term.

Also, vill höra mer om din motor. Vad är den skriven i? Vilka plattformar kan den köras på? Vad har du använt för bibliotek/ramverk?


   
SvaraCitera

Sterd:

rengöringsmaskin

Idd [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Att använda en svensk term vore ju ballt. Vidder lät coolt. Tycker att du ska köra på något sådant, istället för att ta en generic engelsk term.

Ja, jag tycker det med. Gillar inte att vidder är en grej redan, eller att detta finns: vidder.com

Åtta:

Also, vill höra mer om din motor. Vad är den skriven i? Vilka plattformar kan den köras på? Vad har du använt för bibliotek/ramverk?

Den är gammal som gatan och kommer aldrig bli färdig [wink] Det började en gång i C++. Det la jag ner. Den återuppstod sedan i Python. Lades ner. ObjC nästa, men det la jag också ner. Jag har en tendens att inte orka med saker tillräckligt länge för att de ska bli klara.

Nu är det JavaScript, i webbläsare. Inga frameworks (utöver lite jQuery).

Arbetar på den när jag har tid, vilket är på tåget mellan hemma och jobbet. Tänkte dra igång en tumblr med uppdateringar varje dag eller varje vecka så jag tvingas till att arbeta. Men då måste jag ha ett namn.


   
SvaraCitera
Åtta

Sterd:

Nu är det JavaScript, i webbläsare.

Fräsigt! Något i stil med Akihabara, fast mindre generellt?

Öppen eller stängd sås?


   
SvaraCitera

Ökend


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Fräsigt! Något i stil med Akihabara, fast mindre generellt?

Aldrig sett, kollade lite nu. Min kommer nog bli mindre generell ja. Och mer välarkitekturerad [wink]
Jag skulle nog snarare jämföra mig med impact

Åtta:

Öppen eller stängd sås?

Har jag nåt val? [crazy] Men jag är inte redo att visa upp den än.

Edit: Menade MINDRE generell.


   
SvaraCitera
Åtta

Sterd:

Har jag nåt val?

Om du vill vara cool så har du bara ett alternativ, ja. [wink]


   
SvaraCitera

Sterd:

Nä, jag kom på att berättelsen saknade en ordentlig punchline. Så det blir inget med det.

Äh punchlines hit och dit. Inte så noga.


   
SvaraCitera
sadjad

AllahUakbar kan den hete så kan du ha två golden ak47or och en mecka som logo [wink]


   
SvaraCitera