Aviseringar
Rensa alla

Komlimang utan att det var poängen!


Ämnesstartare

Jag och min kille började prata om att man ibland har fördelar av att vara blond och söt. Då jag säger: jo, men det är nog en fördel om man har mitt utseende. (Lät självsäkert menmen) Sen gick vi över till att prata om att vissa människor är söta och andra är snygga. Jag säger då att jag anser mig mer vara en söt tjej, han höll inte med och säger: men din kropp är ju mer sexig med ..... (detaljer behövs inte, men han motiverade varför).
Men det jag ville säga med detta är att jag kan inte sluta tänka på när han sa det och att det det var underbart att höra det helt spontant vid ett hyfsat seriöst tillfälle. Det var inte alls en komplimang utan bara vad han ansåg, sen att det handlade om min kropp var en helt annan sak. Jag hör hellre sådant än en komplimang som sägs bara för att sägas, även om man såklart menar det.
Vad säger ni? Är det mer betydelsefullt med en sak som sägs på liknande som det jag berättade eller en vanlig komplimang? Berätta gärna något som er kille eller tjej sagt som gjort er glada eller ledsna för den delen utan att det var själva tanken med det personen sa.


   
Citera

Håller med. Man minns en sådan grej mer än när någon helt random säger "du är snygg".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa, iallafall om dom säger nåt som man hör att dom faktiskt menar, alltså nåt annorlunda typ. det betyder knappt nånting om dom bara säger att man är snygg eller het, eller att man har fina ögon typ, sånt kan man ju säga till vem som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kimberlyjoness:

sånt kan man ju säga till vem som helst.

Jo, visst är det så. Det var väl iofs en sådan sak här, men man säger väl kanske inte det till vem som ändå. Det roliga var att han började beskriva också 🙂


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera