Aviseringar
Rensa alla

Komma över


Ämnesstartare

Vad är det bästa sättet att komma över någons död? Liksom någon som verkligen har betytt mycket för en.

Att ligga och gråta hela tiden känns inte så hälsosamt...


   
Citera

Tid är det enda som hjälper, faktiskt. Fast sen hittar man ju sätt som hjälper och funkar för en själv, men det finns ingen mall du kan följa. Tyvärr.
Och gråta får man. Huuuur mycket som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns inget sätt. Det är olika för alla. Men det är viktigt att inte isolera sig, gå in i sig själv och vara destruktiv. Samtidigt måste man låta sig sörja på sitt sätt, och om det är genom att tex. se på bilder av den döde så får det vara så. Men inte hela tiden, varje dag. Man måste göra roliga saker också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag samlade ihop alla gemensamma vänner och gjorde världens grillkväll och satt och pratade minnen. Det var jävligt skönt att inte va själv.


   
SvaraCitera

inbilla dig att personen aldrig någonsin funnits.


   
SvaraCitera
time
 time

Frums:

Att ligga och gråta hela tiden känns inte så hälsosamt...

Man får gråta massor. Det är okej. Det enda som är viktigt är att man efter en tid klämmer in positiva saker mellan tårarna, att man inte isolerar sig, som någon sa.

Hang in there, det blir bättre!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att gråta är inte ohälsosamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså jag tar alltid dödsfall väldigt hårt. Det finns inget sätt som passar för alla, men det jag kört på är att gå tillbaka till det normala, även om det tar emot så jävla mycket.

Det är verkligen svinsvårt att komma över någon som man älskat och stått nära men som sagt, det är olika från person till person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

+ det timeisrunningout skrev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rådjuret:

Tid är det enda som hjälper, faktiskt. Fast sen hittar man ju sätt som hjälper och funkar för en själv, men det finns ingen mall du kan följa. Tyvärr.
Och gråta får man. Huuuur mycket som helst.

Ah, får ge det tid kanske. Känns bara lame att gråta själv hela tiden.

sötnos:

en det är viktigt att inte isolera sig, gå in i sig själv och vara destruktiv. Samtidigt måste man låta sig sörja på sitt sätt, och om det är genom att tex. se på bilder av den döde så får det vara så. Men inte hela tiden, varje dag. Man måste göra roliga saker också.

Vågar inte göra det, känns som om jag skulle bryta ihop ännu mer om jag kollade på saker som påminde mig om honom. Men om man gör det så kanske man inser snabbare att han är borta.

ChickiBull:

Jag samlade ihop alla gemensamma vänner och gjorde världens grillkväll och satt och pratade minnen. Det var jävligt skönt att inte va själv.

Detta skulle vara jävligt nice. Men tyvärr umgås jag inte längre med folk som känner honom. Men ska lätt försöka något sådant iaf.

timeisrunningout:

Det enda som är viktigt är att man efter en tid klämmer in positiva saker mellan tårarna, att man inte isolerar sig, som någon sa.

Det är det svåra, men ska försöka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frums:

Detta skulle vara jävligt nice. Men tyvärr umgås jag inte längre med folk som känner honom. Men ska lätt försöka något sådant iaf.

Det spelar ingen roll om man inte umgås längre, stämningen blir ändå inte dålig om man har ett tydligt syfte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Futuresailor:

Det finns inget sätt som passar för alla, men det jag kört på är att gå tillbaka till det normala, även om det tar emot så jävla mycket.

Ah försöker gå tillbaka till det normala men känner ändå ett slags tomhet i mig. Som om något saknas även om det inte gör det eftersom vi inte hade kontakt alls men vi hade jävligt mycket historia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gråt när det händer o sen kommer det nya händelser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frums:

Som om något saknas även om det inte gör det eftersom vi inte hade kontakt alls men vi hade jävligt mycket historia.

Du kan köra på det Chicki sa. Umgås med dem bara för en kväll för att hedra minnet av honom. Du måste inte börja hänga med dem igen efter det igen liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Det spelar ingen roll om man inte umgås längre, stämningen blir ändå inte dålig om man har ett tydligt syfte.

Ah, smart. Ska föreslå det här, tack för tipset!

Futuresailor:

Du kan köra på det Chicki sa. Umgås med dem bara för en kväll för att hedra minnet av honom. Du måste inte börja hänga med dem igen efter det igen liksom.

Ah ska försöka göra det faktiskt.


   
SvaraCitera