Aviseringar
Rensa alla

Komma över mindervärdeskänslor?


Ämnesstartare

Hur?Vilket är det bästa sättet att komma över grova mindervärdeskänslor?

sprida nakenpics på um och möjligen få nån bekräftelse på att man duger?varje gång man läser nåt man inte förstår i en bok så ska man skylla ifrån sig på att d måste va nån efterbliven som skrivit boken?

Hur ska man få bort grova mindervärdeskänslor när inte ens en vän kan hjälpa en och man inte litar på nån man kännt väldigt länge på att den talar sanning om d är nåt positivt?Detta gäller även att ta illa upp väldigt lätt när man känner sig minsta obetydelselös,även för småsaker. [n]


   
Citera
Ämnesstartare

du måste bekräfta dig själv.
(men gör det inte genom sex eller andra saker. det måste komma inifrån)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

du måste bekräfta dig själv.

kan inte[n]

lilasmet:

det måste komma inifrån

jag litar inte på mig själv,skulle behöva d ifrån nån jag litar på,men sen litar jag inte på när en vän säger d för vänner vill inte såra varandra=säga snälla saker[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

kan inte[n]

Tözen:

jag litar inte på mig själv,skulle behöva d ifrån nån jag litar på,men sen litar jag inte på när en vän säger d för vänner vill inte såra varandra=säga snälla saker[n]

alltså jag är likadan själv så[rolleyes]
varit sådan sedan jag var liten, se bara vad det gjort mig till[no-no]
dags att ta itu med det nu, vad är du bra på t.ex?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

vad är du bra på t.ex?

...att vara egoistisk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

...att vara egoistisk?

Något positivt ska det vara!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

Något positivt ska det vara!

jag venne,är väldigt bra på att vara egoistisk med mina känslor och jag känner mig väldigt övergiven av en vän nu,så jag kan inte komma på nåt positivt,hade jag haft nåt positivt så skulle jag inte vart övergiven. =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jag venne,är väldigt bra på att vara egoistisk med mina känslor och jag känner mig väldigt övergiven av en vän nu,så jag kan inte komma på nåt positivt,hade jag haft nåt positivt så skulle jag inte vart övergiven. =/

bara för att du tror att du är dålig måste inte så vara fallet. men genom att tro att du är dålig lurar du dig själv och därför kan du hamna i situationer där du direkt dömer ut sig själv och därför, just därför känner du dig nu övergiven[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

just därför känner du dig nu övergiven

I KNOW! >_< d sjuka är att jag vet att jag känner mig dålig och jag vet varför och att d är fel >___<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det skulle jag också vilja veta. Men helst från någon mogen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

I KNOW! >_< d sjuka är att jag vet att jag känner mig dålig och jag vet varför och att d är fel >___<

Det är iaf bra att du inser problemet, nu måste du göra något åt det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

Det är iaf bra att du inser problemet, nu måste du göra något åt det!

asså,jag förstår rent psykologiskt varför och bla bla hur fel,jag fattar hur jag tänker,men jag kan inte omsätta mina teorier i verkligheten när jag har ångest och så,även jag vet att jag reagerat fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

asså,jag förstår rent psykologiskt varför och bla bla hur fel,jag fattar hur jag tänker,men jag kan inte omsätta mina teorier i verkligheten när jag har ångest och så,även jag vet att jag reagerat fel

då behöver du professionell hjälp med det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

då behöver du professionell hjälp med det!

skulle mer behöva en självmordsklinik vissa dagar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

skulle mer behöva en självmordsklinik vissa dagar

nejnejnej[sad] pyskolog kanske.
jag ska prova något som heter DBT snart iaf ska vara bra för sånt här. hm. aja, men hjälp behöver du uppenbarligen då du inte klarar det själv :<


   
SvaraCitera