Aviseringar
Rensa alla

Komma ut


Ämnesstartare

Hej
jag är en tjej på 16 år och jag har sedan jag var 11 år vetat att jag är lesbisk men har inte kommit ut än.
Grejen är den att min familj är väldigt mycket för traditioner och tycker därför att det ska vara en man och kvinna. 
Jag har inte några riktiga vänner, jag har dom jag umgås med på skolan men inte någon utanför så vill värkligen inte bli osams med min familj då det är dom ända jag har som värkligen betyder något för mig.
Men jag är så trött på att gömma vem jag är så min fråga är: är det någon som har något förslag på hur jag kan berätta dethär på ett sånt enkelt och smidigt sätt som möjligt?

mvh 
En rädd tjej i garderoben  


   
Citera

Att komma ut är aldrig lätt (själv är jag bisexuell) men jag kan försöka ge några små förslag på vägen! En sak du kan börja med är väll att hinta lite diskret om du inte vill komma ut med en gång utan ta det lugnt med små kommenterar (”oj vad söt/snygg hon var/är” etc), prata lite om ämnet (”vi snackade om hbtq i skolan idag” osv). 

När man ska komma ut kan det dock vara lättare (och svårare) att bara säga det. ”Jag gillar andra tjejer och det ör bara så det är”. Du ska inte behöva förklara varför du gillar tjejer eller så, utan om dina föräldrar verkligen älskar dig så kommer de acceptera dig. Kanske int på en gång, ibland kan nyheter chocka dig, men i slutändan så bör de förstå och acceptera att det är bara så här det är. 

Lycka till!! Hjärta


   
SvaraCitera

>det är dom ända jag har som värkligen betyder något för mig

homofob familj är inga att lägga betydelse i!

Bara berätta "jag är homosexuell". Eller jag förstår inte ens varför du skulle behöva berätta. Bara gör det du tycker om. Och om de frågar dig, kan du säga att du är homosexuell


   
SvaraCitera

slappna av och var bara den du är


   
SvaraCitera