Aviseringar
Rensa alla

Kommer dom Rödgröna fälla den sittande regeringen?


Ögon i en plåthink:

Alliansen har däremot under lång tid inte velat medge huruvida de skulle kunna tänka sig samarbeta med SD eller ej, förrän nu, då de tar avstånd från SD.

de tog avstånd för rätt länge sedan från sd, minns att jag länkade artikeln på um

Djeydjey:

[y]

mods ska inte fiffla med citeringar![no-no]


   
SvaraCitera

nej det kommer dom inte, mona har personligen sagt att dom aldrig kommer samarbeta med SD, källa är nr1 för kommunvalet i eskilstuna, sörmland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Men durå, hycklare [no-no]

Det räcker nu, det är ingen klottertråd. Gäller så klart mig med.

Dold text: Se mitt tillägg i förra inlägget.


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Mjo. Men SD är ju väldigt likt S trots deras extremhöger invandrarpolitik.

jaha? utveckla?


   
SvaraCitera

Djeydjey:

Det räcker nu, det är ingen klottertråd. Gäller så klart mig med

Blivande_japan:

de tog avstånd för rätt länge sedan från sd, minns att jag länkade artikeln på um

= ej ot[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AwesomePancake:

jaha? utveckla?

Om du tar vilket partitest som helst och får mycket på V och S så får du mycket på SD, så kollar du och ser att deras åsikter är väldigt lika.


   
SvaraCitera

Ett betydligt mer sannolikt scenario är att det block som får flest röster bildar regering, misslyckas med att åstadkomma någonting alls på ett par månader, och sedan går ihop med det andra blocket om att utlysa nyval.


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Om du tar vilket partitest som helst och får mycket på V och S så får du mycket på SD, så kollar du och ser att deras åsikter är väldigt lika.

Märkligt; jag tenderar att hamna på 90% V, 75% MP och S, och ungefär 30% SD, och jag har nog gjort varenda dylikt test på hela interwebben. (Ja, jag har för mycket fritid.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

= ej ot[no-no]

Det var inte det jag syftade på [tired] Släpp det nu, eller ta det med mig personligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Märkligt; jag tenderar att hamna på 90% V, 75% MP och S, och ungefär 30% SD, och jag har nog gjort varenda dylikt test på hela interwebben. (Ja, jag har för mycket fritid.)

japp 30%, och så har du typ 10% på övriga högerpartier.


   
SvaraCitera

köttfärssås:

deras åsikter

ja, deras alla åsikter. typ 1½


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

de tog avstånd för rätt länge sedan från sd, minns att jag länkade artikeln på um

Vill minnas att de bara tagit avstånd och sagt "de är dumma pojkar" utan att konkret säga "vi kommer aldrig bilda regering med SD", till skillnad från MP och V. Kan ha missat något dock.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Vill minnas att de bara tagit avstånd och sagt "de är dumma pojkar" utan att konkret säga "vi kommer aldrig bilda regering med SD", till skillnad från MP och V. Kan ha missat något dock.

vet att iaf maud sa att det var otänkbart att sammarbeta med dem i den vevan (har för mig att det inte var långt efter hennes debatt med åkesson), tror ngn mer sa något i den stilen också, reinfeldt tog avstånd, men sa inte konkret att han inte kunde sammarbeta med dem, just då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

vet att iaf maud sa att det var otänkbart att sammarbeta med dem i den vevan (har för mig att det inte var långt efter hennes debatt med åkesson), tror ngn mer sa något i den stilen också, reinfeldt tog avstånd, men sa inte konkret att han inte kunde sammarbeta med dem, just då

Coolt. Innebär med andra ord (om vi förutsätter att de inte bryter "löftet") att SD bara kan hamna i regering om de är större än centerpartiet. Inte helt otänkbart, men osannolikt.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Coolt. Innebär med andra ord (om vi förutsätter att de inte bryter "löftet") att SD bara kan hamna i regering om de är större än centerpartiet. Inte helt otänkbart, men osannolikt.

har svårt att tro att sd kmr hamna i regeringen i vilket fall.... men man ska aldrig säga aldrig antar jag


   
SvaraCitera