Aviseringar
Rensa alla

Kommer han någonsin att vara redo?


Ämnesstartare

Jag träffade en kille i 4,5 månader, han lämnade sitt ex för att kunna träffa mig. Allt gick bra mellan oss tills nu. Ena stunden kunde det vara att han ville stanna hos mig i flera dagar och andra stunden så träffades vi 1 gång i veckan osv. I januari berättade han för mig att han hade blivit kär i mig. Jag var så otroligt lycklig, för jag kände exakt samma för honom. Vi klickade, hade gemensamma intressen och skrattade mycket ihop. Jag föll för honom direkt och kan inte ens tänka mig att träffa någon annan nu.

Nu till problemet. En dag när vi träffades för ca 1 månad sen så berättade han att han hade fått ett jobb på Sunny Beach under hela sommaren. Jag blev genast lite förvirrad och rädd samtidigt. Han var jätte glad dock eftersom han älskar att vara utomlands medan jag direkt började fundera över vad som skulle hända mellan oss. Han hade redan berättat tidigare att han inte är redo för ett förhållande och att han nu skulle resa iväg var också en anledning till det. Anledningen till att han inte är redo är eftersom han själv säger att hans tidigare förhållanden har gått åt helvete på grund av honom själv.

Vi fortsatte ändå att träffas och sen en dag skrev vi lite med varandra och jag berättade hur jag kände inför hans resa. Han sa att det nog var bäst om det inte var något mellan oss under tiden han var borta. För 3 veckor sedan träffades vi senast och då berättade han att han var trött på sig själv, att det alltid slutar med att han sårar de han träffar och att han inte vill såra mig fler gånger. Att han behöver tid för sig själv och inte vill se mig gråta fler gånger. Så han lämnade mig. Dock kom han tillbaka en timme senare då han sa att han inte tror att han kan vara utan mig. Det kändes som att allt var som vanligt igen. Jag var fortfarande jätte förvirrad men glad att han kom tillbaka.

Men sedan hördes vi knappt av på flera dagar. Han skrev sedan till mig att han hade det underbart med mig men fortfarande inte visste vad han ville och behövde tid att tänka. Vi hördes ännu en gång inte av varandra på ett par dagar men till slut skrev han till mig ett långt meddelande inatt om att han tycker att jag förtjänar bättre. Att han inte vet varför han sårar mig (och de andra han träffat förr innan mig) men att det alltid slutar likadant. Han skrev även att han vill att jag ska släppa honom då han tror att han kommer såra mig ännu mer om vi fortsätter att träffas. Jag blev jätte ledsen så klart och skrev ner exakt alla mina tankar till honom. Jag förstår ändå honom på något vis, han försöker men han känner sig instängd så fort han kommer för nära någon och det hände i denna situationen också..

Jag skrev att det kanske vore bäst om vi inte hade någon kontakt på länge och sen kanske kan prova igen när han känner sig fullt redo istället. Skrev också att jag inte kommer vänta på honom men att om han en dag känner sig redo att försöka igen så får han gärna skriva till mig. Han svarade något i stil med att han inte vet varför han är på detta viset, att han aldrig har varit bra på förhållande men gillar närhet, men att han alltid sabbar det i slutändan.

Jag har tagit bort honom från alla sociala medier för att försöka gå vidare. Jag är en sådan person som hatar att vara ensam, jag är inte van vid det. Har svårt att sitta hemma själv en dag och tänka "wow så skönt det är att vara själv". Han tycke dock att det är skönt. Men jag tycker om honom så otroligt mycket att jag inte vet vad jag ska göra.... Jag vill inte bara kasta bort allt och glömma. Jag vill inte ha någon annan än honom. Just nu klarar han ju inte av ett förhållande då han alltid sårar personen i slutändan.

Jag vill inget mer än att skriva till honom, men samtidigt har jag redan skrivit allt känner jag även om jag får upp nya frågor i tankarna hela tiden. Jag måste själv gå vidare nu, sen kanske han är redo en dag (vilket jag hoppas på..) Men hur går man vidare? Har nyligen börjat ett nytt jobb men var tvungen att sjukanmäla mig idag då jag inte kunnat hålla mig borta från att gråta. Låter det som att det kanske kan finnas en chans i framtiden om han jobbar på sig själv?

Ursäkta för mycket text. Tacksam för svar!!


   
Citera

Jag hade nog inte ödslat tid på honom om jag var i din sits, låter som en riktig pajas som söker efter något större så att säga men känner sig trygg att ha dig att falla tillbaka på i andra hand. 


   
SvaraCitera

låter som att han har en släng av skitzofreni tror det är bäst att du går vidare


   
SvaraCitera