Aviseringar
Rensa alla

Kommer inte konfirmera mig


Ämnesstartare

Glömde helt enkelt att skicka in lappen i tid, och då jag ser mig själv som kristen vill jag självklart göra det. Vad har jag för val? Dom kan väl inte neka mig om man gör sig besväret att mejla eventuellt ringa in?

Hatar egentligen folk i min egen ålder och känner inte för att slösa min tid på att åka i väg en helg. 


   
Citera
Ämnesstartare

man  kan va kristen i hjärtat = )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror väl på vilken kyrka det är men borde egentligen inte vara något problem alls. Kontakta kyrkan och säg att du är intresserad bara. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är lugnt, gud ser nog dig som troende ändå! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Det är lugnt, gud ser nog dig som troende ändå! 

Tycker hela grejen dom har gjort det till är så fruktansvärt jobbig.. Åka till Åre är jag inte ett dugg intresserad av


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoppljus: Åka till Åre är jag inte ett dugg intresserad av

OMG! Det hade iofs inte jag tackat nej till!!! För visst ska ni dra dit under skidsäsongen? 


   
SvaraCitera

Konformation är väl bara för pengarkåta tonåringar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoppljus:

Tycker hela grejen dom har gjort det till är så fruktansvärt jobbig.. Åka till Åre är jag inte ett dugg intresserad av

Det är väl ändå inte obligatoriskt att åka på sådana läger som kostar skjortan?

ToxicWithaHintOfSteam:
Konformation är väl bara för pengarkåta tonåringar?

Ja, särskilt för dem konfirmander som kommer från fattigare familjer 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:
Konformation är väl bara för pengarkåta tonåringar?

Lite så jag känner också.. Varför ta sig tiden när allt folk är intresserade av är pengar 


   
SvaraCitera

Xisco: Ja, särskilt för dem konfirmander som kommer från fattigare familjer 🙂

Och jag har ett palats i bakgården då. Vägrar tänka att ingen annan än mig inte hade principer i den åldern oavsett pengar som lockade. Dock är jag inte döpt så tror inte ens att jag kunde konfirmera mig, vet bara att alla mina klasskamrater runt den tiden gick för pengar. Eller ah, vi hade en som var kristen och lite sådär medeltid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De lär vara tacksamma över varenda smula, så det är nog lugnt.


   
SvaraCitera

stoppljus: Varför ta sig tiden när allt folk är intresserade av är pengar

Tycker egentligen att du som kristen går till kyrkan varje söndag, är du bara kristen vi belöning. På vilket sätt har du visat dig som kristen, har du läst bibeln?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte jag hade fått några cash alls om jag hade konfirmerat mig.. Allt pga att min familj inte hade sett någon poäng i det just den dagen. De är så långt från troende man kan komma. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Tycker egentligen att du som kristen går till kyrkan varje söndag, är du bara kristen vi belöning. På vilket sätt har du visat dig som kristen, har du läst bibeln?

Nej går varken i kyrkan eller läser bibeln. 


   
SvaraCitera

stoppljus: Nej går varken i kyrkan eller läser bibeln.

Känns ju knappt lönt att du betraktar dig som kristen då


   
SvaraCitera