Aviseringar
Rensa alla

kommer inte upp & iväg till skolan!!!


Ämnesstartare

Vart "sjuk" sedan skolade började efter jullovet
HUR ska jag finna motivation att inte ringa o sjukanmäla mig på morgonen?


   
Citera
NEMI
 NEMI

En ställer klockan och kliver upp när den ringer oavsett hur förstörd en känner sig.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Det är svårt när man väl kommit in i en sådan ond cirkel. Var snäll mot dig själv och tänk att det är okej om du kommer sent eller går tidigt i början.


   
SvaraCitera

har inte listat ut det än


   
SvaraCitera

Lägg dig tidigare på kvällen och stig upp ett par timmar innan skolan ska börja och se till att vara på skolan INNAN första lektionen startar! 


   
SvaraCitera

Gå till skolan och gör ditt bästa även om det är att bara vara med två lektioner. Att vara närvarande är det viktigaste.


   
SvaraCitera

Jadu , om du vill bli ett Sos fall och leva hemma resten av livet , gå inte . Om du vill bli nåt så bör du gå till skolan .


   
SvaraCitera

Har hänt mig. Istället för att tänka på vilka lektioner man missar kan man tänka vilka lektioner man faktiskt är med på. Sedan kanske det beror på hur hög frånvaro du faktiskt har men iaf jag hade nog någon frånvaro varje vecka i någon månad eller två. Man blir nöjd över sig själv också genom att veta att man klarat av en hel skolvecka utan frånvaro. Dessutom missar man jättemycket och det är svårt att komma ikapp alla andra sedan, så tvinga dig själv att gå till skolan även fast du inte känner för det. 


   
SvaraCitera

Se till så att din telefon ringer med en riktigt störig signal och lägg telefonen så långt bort från din säng att du måste gå upp. Sen måste då helt enkelt att bestämma dig för att gå till skolan. JAg förstår om du inte vill gå till skolan om du är mobbad eller är allmänt depp men ibland måste man göra saker som inte är så nice.
Går du i högstadiet eller i gymnasiet?


   
SvaraCitera

Gör det bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag mår väldigt dåligt & har ångest hela tiden & mitt nyblivna ex går i samma klass, vill bara gräva ned mig.
jag går på gymnasiet sista året


   
SvaraCitera

Blir så sugit sen när man tappar studiebidraget


   
SvaraCitera

Du har ju bara en liten slutspurt kvar!
Livet blir bättre i sommar


   
SvaraCitera