Aviseringar
Rensa alla

Kommer jag att gå ner i vikt ?


Ämnesstartare

Hejsan..

Jag har tröttnat på att ha en sån hängig kropp och nu tycker jag att jag ska ta tag i saken o fixa det.. Men frågan e hur ?

Frukost: Kornflakes ( keloks ) utan socker bara mjölk

Lunch: fisk eller kött mkt sallad

middag: kött eller fisk

kväll: frukt och 1 halv liter fun light..

tränar 5 dagar i veckan.
Mån:Fotboll
Tis:Joggning
Ons:Fotboll
Tors:Joggning
Fredag:Gym ( stryke )

Helgen = vila

Hur kommer det att gå? kommer jag se någon resultat

Jag vill helst få en kropp med magrutor och frågan e vad som fattas ?

Hoppas ni kan komma me all hjälp .. Upskattar alla seriösa svar 😀 Tackkkarr


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Soony:

Lunch: fisk eller kött mkt sallad

middag: kött eller fisk

Kyckling oxå [wink]


   
SvaraCitera

lol, ja det kommer du

om du ska träna sådär mycket bör du äta mer, lägg till nyttiga mellanmål och t.ex. fullkornsirs/pasta till lunchen/middagen... dör du inte av


   
SvaraCitera

dessutom om du vill ha magrutor känns det som att din kropp snarare kommer brytas ner av den där dieten och så pass mkt träning, är ej expert på det där med muskler men du ska iaf äta efter träning, kolhydrater, för att ej musklerna ska brytas ner


   
SvaraCitera

Är det du igen? Hur går det med att komma igång med träningen egentligen? Du var ju trött på din hängiga kropp för typ 8 veckor sedan. Dags att komma till skott?

Ät inte flingor till frukost.. ät hellre gröt och fullkornsmacka. Det är socker i flingorna även om det står att det inte är det - garanterat.


   
SvaraCitera

kan inte folk bara förstå att det är HUR mycket man äter som är avgörande, inte VAD

mvh irriterad


   
SvaraCitera

Zeppelin:

Det är socker i flingorna även om det står att det inte är det - garanterat.

det är det i flingor som det står på paketet.
inte som att de lägegr i saker i smyg...

är dock kolhydrater i alla flingor, men är ju inte samma sak som socker...


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

kan inte folk bara förstå att det är HUR mycket man äter som är avgörande, inte VAD

Fast du kan ju inte komma och påstå att jag kan vräka i mig endast ljust taffligt bröd och sedan tro att jag kan bygga muskler på detta? Euroshop flingor är väl i princip samma grej.

Blivande_japan:

det är det i flingor som det står på paketet.
inte som att de lägegr i saker i smyg...

Socker finns det ju givetvis i allt. Men om man vill äta nyttigt så att man "hjälper" kroppen så finns det ju garanterat bättre mat som man kan stoppa i sig. T.ex. så kan man ju blanda flingorna med havregryn och russin.


   
SvaraCitera

flingor är inte det mest optimala i bantningssyfte nej, men sålänge man inte äter mer än 1 port så är det rätt lite kalorier ändå, bättre emd gröt dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Ät inte flingor till frukost.. ät hellre gröt och fullkornsmacka. Det är socker i flingorna även om det står att det inte är det - garanterat.

aa det e jag igen 😀

men för 8 veckor sen vägde jag 82 nu väger ja 76 😀

men vill väga runt 70..

så fullkornmacka e bra ?


   
SvaraCitera

Soony:

så fullkornmacka e bra ?

Ät det som faller dig in. Se bara till att du blir mätt och att du klarar av att träna. Men ja, ät mycket. Och ät gärna nyttigt så klart.


   
SvaraCitera

Zeppelin:

Fast du kan ju inte komma och påstå att jag kan vräka i mig endast ljust taffligt bröd och sedan tro att jag kan bygga muskler på detta? Euroshop flingor är väl i princip samma grej

klart det går, även omdet inte är optimalt.

Zeppelin:

Socker finns det ju givetvis i allt.

nej. kolhydrater finsn i mycket, men att säga att kolhydrater är socker är att förenkla saker för mycket.

Zeppelin:

russin

DÄR har du MASSOR med (frukt)socker.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

klart det går, även omdet inte är optimalt.

Mm, men trådskapararen verkade vilja ha det optimala med tanke på hans fetish liknande thing.

Blivande_japan:

nej. kolhydrater finsn i mycket, men att säga att kolhydrater är socker är att förenkla saker för mycket.

Har ej nämnt kolhydrater? Kan ej något om sånt mer än att min tränare sagt att kolhydrater är finfint. Onödigt socker är det däremot ej.

Blivande_japan:

DÄR har du MASSOR med (frukt)socker.

Skadar nog ej.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

klart det går, även omdet inte är optimalt

[crazy]


   
SvaraCitera

Zeppelin:

Har ej nämnt kolhydrater? Kan ej något om sånt mer än att min tränare sagt att kolhydrater är finfint. Onödigt socker är det däremot ej.

när kolhydrater bryts ner blir det till socker. om det inte var det du menade med ditt "Socker finns det ju givetvis i allt." har du fel.

Zeppelin:

Skadar nog ej.

du klagade nyss på att flingor innehöll socker..?[tard]


   
SvaraCitera