Aviseringar
Rensa alla

Kommer MP joina Alliansen?


Ämnesstartare

Kommer MP att stödja alliansen? och i så fall vad kommer de vilja ha och vad kommer de få i utbyte?

Kommer de ingå i alliansen fullt ut på samma villkor som de andra (dvs de får miljömnister- och vicestatsministerposterna?)

Eller blir det så att alliansen minoritetsregerar?

Vad händer?


   
Citera

hixaren:

alliansen minoritetsregerar


   
SvaraCitera

hixaren:

alliansen minoritetsregerar


   
SvaraCitera

Jag är ganska övertygad om att MP kommer åtminstonde förhandla med alliansen.


   
SvaraCitera

Tror ej det, de har blivit mer och mer knutna till socialdemokratin den senaste tiden.


   
SvaraCitera

Kan inte SD joina Alliansen? De tycker ju ändå samma sak.

Plus att det skulle sänka dem båda. Alliansväljarna skulle inse att Alliansen är rasistpack och SD-väljarna skulle inse att SD är borgarpack.


   
SvaraCitera
smisk

Nänä, mp kommer stanna med de röda, alternativt bryta sig loss inför nästa val. M får kämpa hårdare ensamma helt enkelt. hoppas lite att de fortsätter utan SD som de sagt, dock, och inte tar den enkla vägen till majoritet genom att sluta sig samman med partiet.


   
SvaraCitera

hixaren:

alliansen minoritetsregerar

troligtvis


   
SvaraCitera

hixaren:

alliansen minoritetsregerar


   
SvaraCitera

Spartakus:

Kan inte SD joina Alliansen? De tycker ju ändå samma sak.

"Vilka kommer ni slå ihop er med?"
Jimmie Äckel Åkesson - "De som är villiga att ge oss något i utbyte"


   
SvaraCitera

Jag tror att Alliansen kommer regera med en minoritetsregering och söka stöd över blockgränsen i enskilda frågor.

Spartakus:

Kan inte SD joina Alliansen? De tycker ju ändå samma sak.

Jävla skitsnack. Kom med sanning någon gång din dåliga förlorare!

I stort sett det enda de rödgröna skiljer sig ifrån SD är när det kommer till invandre, invandring och integration. Ta en titt på deras partiprogram och jämför med exempelvis MP.[zzz]


   
SvaraCitera

Tror inte att MP kommer stödje Alliansen så länge de inte får mycket i utbyte. Dvs. ministerposter och dylikt, vilket jag inte tror kommer ske.

Lutar väl åt att Alliansen kör minoritetsregering.


   
SvaraCitera

hixaren:

minoritetsregerar


   
SvaraCitera

hixaren:

alliansen minoritetsregerar?

Lär nog bli så jo.

Spartakus:

Plus att det skulle sänka dem båda. Alliansväljarna skulle inse att Alliansen är rasistpack och SD-väljarna skulle inse att SD är borgarpack.

Är inte så säker på det. Efter förra valet dalade ju alliansen direkt när folk insåg vilket pack de var, men eftersom de hade borgarmedia att trumpetera ut dem som det nya Jesus så klarade de sig. Om SD samarbetar med alliansen kommer borgarmedia att trumpetera ut dem med som Jesus och så kommer SD få ännu mer uppmärksamhet, fast då inte ens med någon påklistrad låtsas-negativ ton.

Chryseus:

I stort sett det enda de rödgröna skiljer sig ifrån SD är när det kommer till invandre, invandring och integration. Ta en titt på deras partiprogram och jämför med exempelvis MP.[zzz]

Samt jämlikhetsfrågor, skolfrågor, frågor om rättsystem och brottsbekämpning, "kärnfamiljen", feminism, ökad influens från kristendomen, bensinskatt, och energipolitik. Plus säkert en massa mer som jag inte tänker på just nu.


   
SvaraCitera

hixaren:

alliansen minoritetsregerar

har ytterst svårt att tänka mig att de borgerliga lyckas få med mp.

Spartakus:

Kan inte SD joina Alliansen? De tycker ju ändå samma sak.

Du vet lika väl som jag att det är en lögn


   
SvaraCitera