Aviseringar
Rensa alla

Kommer MS Win10 att floppa lika mycket som Win8? WinXP är fortfarande vinnaren


Ämnesstartare

skapade en ny partition och laddar ner W10TP nu +_+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortrollet: Vågar sätta en slant på att de kör LINUX. Problemet med LINUX är att BANK ID slutar stödja LINUX fr o m 1 jan -15. Så för dom som i fortsättningen vill köra LINUX måste samtidigt ha möjligheten till mobil inloggning.

Högerklicka på startknappen istället baraGlad

stortrollet: Problemet med LINUX är att BANK ID slutar stödja LINUX fr o m 1 jan -15. Så för dom som i fortsättningen vill köra LINUX måste samtidigt ha möjligheten till mobil inloggning.

Vilket inte direkt är ett problem, det är ganska skönt att slippa skiten på datorn.

stortrollet: Vågar sätta en slant på att de kör LINUX

Tror dock inte att siffrorna stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: skapade en ny partition och laddar ner W10TP nu +_+

Har du läst avtalet? TP'n skickar ALLT du gör direkt till microsoft. Till och med mer än vanliga windows gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatar windows 8 det finns ju fan inget vettigt med det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Har du läst avtalet? TP'n skickar ALLT du gör direkt till microsoft. Till och med mer än vanliga windows gör.

Va! Rodnar som vadå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varannat os från w brukar ju bli bra, och då räknar jag inte server produkterna osv, men från W 2000;

W 2000 - Bra
W ME - Skit
W XP - Bra 
W Vista - Skit
W 7 - Bra
W 8 - Skit
W 10 - Bra?

Jag sitter på W 7 sedan 2010-2011 nånting, kommer förmodligen uppdatera till W 10 inom ett år om det får bra kritik. (Iom att det blir gratis för oss som har W7 eller W8-licens) 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Examples of data we may collect include your name, email address, preferences and interests; location, browsing, search and file history; phone call and SMS data; device configuration and sensor data; voice, text and writing input; and application usage."

Öhum.. Hur mycket samlar vanliga windows sa du? Censur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge: Lr hur.. och fliken man tar upp när man ska stänga av datorn glappar jämt och kommer lite när den vill

Jag har heller aldrig fattat "det flummiga" som händer drar man drar musen högerut på skärmen???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: skapade en ny partition och laddar ner W10TP nu +_+

Kan du skapa en ny partition på en hdd som du redan har ett OS på? Vill minnas att hdd måste vara "ren" när man partionerar den eftersom allt på disken raderas. Men jag kanske har fel??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortrollet:

Kan du skapa en ny partition på en hdd som du redan har ett OS på? Vill minnas att hdd måste vara "ren" när man partionerar den eftersom allt på disken raderas. Men jag kanske har fel??

Jag är ingen expert på sånt där men, jag krympte bara min nuvarande partition..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker iaf att windows 8 samt windows 8.1 är ett bra operativsystem. Det tycker jag om windows 7 också (kör både 8.1 och 7). Så tror nog windows 10 kommer bli ett bra OS också. Bara det inte blir för systemkrävande. Gamers föredrar nog windows 7 för att det (rätta mig om jag har fel) käkar upp mindre kraft än vad windows 8/8.1 gör. Så lyckas dom att få det kraft snålt så tror jag på det fullt ut för alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie: Undrar vad dom andra 4% använder?

UNIX-baserat och AmigaOS? kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Varannat os från w brukar ju bli bra, och då räknar jag inte server produkterna osv, men från W 2000;

W 2000 - Bra
W ME - Skit
W XP - Bra 
W Vista - Skit
W 7 - Bra
W 8 - Skit
W 10 - Bra?

Jag sitter på W 7 sedan 2010-2011 nånting, kommer förmodligen uppdatera till W 10 inom ett år om det får bra kritik. (Iom att det blir gratis för oss som har W7 eller W8-licens) 🙂 

Skulle det inte bli bra mycket billigare att uppgradera om man redan har windows 7/8?? Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Vilket inte direkt är ett problem, det är ganska skönt att slippa skiten på datorn.

Sitter man med ett dussintal räkningar varje månadsskifte så kanske det är skönare med en stationär dator, fast anslutning och en 27" skärm.   Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Va! Rodnar som vadå?

Allt. Vart du klickar, vart du surfar. Vad du gör med din dator, vad du installerar, kopplar in, ändrar. Allt, pretty much. Det är hela ideén.

De låtsas låta folk testa det gratis, fast egentligen är det folk som ovetande får agera labbråttor utan lön.


   
SvaraCitera