Aviseringar
Rensa alla

Kommer SD bli Sveriges största parti?


Ämnesstartare

Sverigedemokraterna växer ännu snabbare än tidigare och tar sina väljare främst ifrån Socialdemokraterna och Moderaterna. Tror ni SD kan bli Sveriges största parti valet 2018? Idag presenterade Sentio sin nya opinionsundersökning där SD fick 19.4% och Sentio är det mätinstitut som haft bäst träffsäkerhet gällande SD dom senaste valen.

sentio-maj-15.png

Om SD kniper ytterligare 1,65% från vardera S och M
skulle utfallet bli:
SD 22,7%
M 22,65%
S 22,65%


   
Citera

Nej.


   
SvaraCitera

Socialdemokraterna kommer sluta vara det största och bli det andra eller tredje största. Moderaterna kommer bli det största.


   
SvaraCitera
mynona

nej det fortsätter att vara det tredje största, men det blir större än nu. Det kan bli 20 procent utan att bli det största


   
SvaraCitera

invandrare är proportionell till mängden sdare, ju mer lata invandrare som flyttar till sverige desto mer ökar sd's antal.


   
SvaraCitera

För ett halvår sedan hade jag skrattat om någon sa det men nu tror jag att de mycket väl kan bli det näst största partiet. Glad


   
SvaraCitera
Lounge

den dagen de blir det, om de blir det, flyttar jag till ett land som inte är så jävla rassigt. tro mig, jag gör det. sanna mina ord.


   
SvaraCitera

Lounge: så jävla rassigt.

vilket d?


   
SvaraCitera

Själv tror ja att de kommer bli största arti om ca 2 val om inte regeringen slutar släppa in varenda mänska och gulla med is - terorister. Tror många röstar på SD bara för at markera att vi behöver förbättra invandringspolitiken och inte för att de håller med om deras åsikter. om andra partier skulle minska invandringen skulle nog SD minska kraftigt 


   
SvaraCitera

Sheriffen: Tror ni SD kan bli Sveriges största parti valet 2018?

Fortfarande tredje största skulle jag gissa, men det återstår att se. Om inte Decemberöverenskommelsen bryts så tror jag åtminstone att SD kan komma riktigt nära att bli näst största. 


   
SvaraCitera

Nja, jag tror inte de skulle kunna gå om sossarna under den tiden. Däremot skulle SD mycket väl kunna gå om M.


   
SvaraCitera

Hoppas Motståndsrörelsens nya parti hinner utmana på allvar innan SionistDemokraterna blir för stora https://www.nordfront.se/motstandsrorelsen-bildar-parlamentarisk-gren.smr


   
SvaraCitera

Lounge: flyttar jag till ett land som inte är så jävla rassigt

Ursäkta? Du tror på allvar att SDs stöd på 20% har sin grund i att svenskar plötsligt fått för sig att olika raser har olika egenskaper och olika värde? Vissa ord är direkt olämpliga att slentrianmässigt slänga sig med. 


   
SvaraCitera

Om SD blir Sveriges största är till stor del upp till övriga partier. Kommer Sverige genomföra planen på att ta emot en halv miljon invandrare på 4 år? Kommer något annat parti profilera sig som invandringskritiskt? 

Dessa två frågor är avgörande för om SD kommer bli största parti. Skulle Sverige ta emot en halv miljon på fyra år samtidigt som partierna håller fast vid sin politik. Då är det i högsta grad sannolikt. 

I dagsläget tror jag faktiskt det är större chans att SD går om S än M. 


   
SvaraCitera

Lounge:
den dagen de blir det, om de blir det, flyttar jag till ett land som inte är så jävla rassigt. tro mig, jag gör det. sanna mina ord.

jag sj är invandrare och hade gladeligen levt under sd's styre.


   
SvaraCitera