Aviseringar
Rensa alla

kommer straffen bli kortare nu när dom bytte regering?


Ämnesstartare

Meta:

varför begår inte du brott om du tro att det är så lyx?

För att jag inte behöver betala nått sånt o kmr inte få träffa hund o familj lika ofta om jag skulle sitta inne


   
SvaraCitera

reben:
du har missuppfattat dom menar skatten

XD


   
SvaraCitera

finmatta:

vrf är du så rädd att bli straffad med fängelse? såsom samhället ser ut, jag menar, vrf inte bli inlåst med ett par galningar istället? Du verkar ju ändå känna att du inte kan göra ngt av ditt liv just nu

Det där var lågt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: Statsministern kommer bli kortare om inte annat.

mer än så händer nog inte


   
SvaraCitera

Buddah:
Statsministern kommer bli kortare om inte annat.

hehe sant! XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Det där var lågt.

Tycker inte det, tycker det jag skrev var sanningen + ett upprepande av det hen sj skrivit


   
SvaraCitera

finmatta:

Tycker inte det, tycker det jag skrev var sanningen + ett upprepande av det hen sj skrivit

Jag upplever det som att det var lågt som att du tycker att personen inte kan bättre och bara för att hen har gjort något kriminellt så verkar det som att du tycker att hen kan fortsätta med det.
Jag vet inte hur du tänker så du får gärna förklara dig Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

V, S och MP är i minoritet. Glöm inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mh kan någon svara elleh står här utanför en bank och funderar på att råna snälla svara 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: Jag upplever det som att det var lågt som att du tycker att personen inte kan bättre och bara för att hen har gjort något kriminellt så verkar det som att du tycker att hen kan fortsätta med det.
Jag vet inte hur du tänker så du får gärna förklara dig

Personen har flera ggr skrivit att den är missnöjd med sitt lv, att den kmr få sitta inne om den erkänner, att den är på rymmen osv. osv.
finns ingeting hon/han skrivit som tyder på ett bra mående

Vet inte riktigt vad vi diskuterar, för övrigt. Orkar inte skrolla & hålla på med det jag minns att jag skrivit är att personen antingen ska ta tag i problemet & ta sitt straff eller fortsätta leva olyckligt
som jag ser det så finns det inte fler alternativ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta:

vrf är du så rädd att bli straffad med fängelse? såsom samhället ser ut, jag menar, vrf inte bli inlåst med ett par galningar istället? Du verkar ju ändå känna att du inte kan göra ngt av ditt liv just nu

trevlig-snubbe:

Skrollade ändå & jag ser fortfarande inget fel med min förra kommentar/mina frågor


   
SvaraCitera

finmatta:

Skrollade ändå & jag ser fortfarande inget fel med min förra kommentar/mina frågor

Alltså du nedvärderar personen som du skrev det till som att det är lika bra att du är inlåst bland galningar för att du ändå inte klarar av annat (sammanfattar eller så som man kan tolka det).
Du borde hjälpa istället för att kränka... det var nog inte så du menade men som det gamla ordspråket säger ''Om man inte har något vettigt att säga kan man lika gärna vara tyst''.


   
SvaraCitera

finmatta:

Personen har flera ggr skrivit att den är missnöjd med sitt lv, att den kmr få sitta inne om den erkänner, att den är på rymmen osv. osv.
finns ingeting hon/han skrivit som tyder på ett bra mående

Vet inte riktigt vad vi diskuterar, för övrigt. Orkar inte skrolla & hålla på med det jag minns att jag skrivit är att personen antingen ska ta tag i problemet & ta sitt straff eller fortsätta leva olyckligt
som jag ser det så finns det inte fler alternativ

Aha, ja fast då ska man väl inte få personens egna syn på hur det ser ut att bli erkänt, eller? Om personen inte mår bra så ska man väl inte få personen att må sämre, visst?

Äh vi behöver ju inte, det är upp till dig och mig men om du inte vill diskutera så finns det ingen anledning för mig att göra det.
Ja man bör ju sitta i fängelse för det ont man har gjort än att fly från verkligheten och göra det jobbigare för sig.
Nä jag vet ej heller. Sen är det väl inte vår sak att avgöra denna persons öde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: Aha, ja fast då ska man väl inte få personens egna syn på hur det ser ut att bli erkänt, eller?

Om ngn tycker att himlen är blå och himlen är blå, ska jag då inte erkänna det?! bara för att det i det här fallet råkade vara negativt kan jag ju inte strunta i att hålla med/erkänna.

trevlig-snubbe: Äh vi behöver ju inte, det är upp till dig och mig men om du inte vill diskutera så finns det ingen anledning för mig att göra det.

Vad exakt ere vi ska diskutera? det är liksom färdigdiskuteratFörvirrad

trevlig-snubbe: Ja man bör ju sitta i fängelse för det ont man har gjort än att fly från verkligheten och göra det jobbigare för sig.

ja... Dåså
& vill man inte et kan man antinge - som du sa - göra det jobbigare lr ta slut på sitt liv (uppmanar inte till det !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! men det är ett alternativ, särskilt vid psykisk ohälsa)

trevlig-snubbe: Nä jag vet ej heller. Sen är det väl inte vår sak att avgöra denna persons öde.

Har inte försökt avgöra det & sitter inte i ngn position där jag kan göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

För att jag inte behöver betala nått sånt o kmr inte få träffa hund o familj lika ofta om jag skulle sitta inne

man få stryk och sånt också det är inte så kul som andra tror


   
SvaraCitera