Aviseringar
Rensa alla

Kommer Trump få igenom sina idéer?


Smilen
Ämnesstartare

Ja nu är han president så vafan väntar han på? Nu ska man inte låtsas om att han inte uttalat sig som han har gjort utan nu får det han velat bli sanning annars har vi bara en lögnare? Jag vill se det han sagt bli sanning. Annars har vi igen en glidare som president AKA Obama!

tycker inte ni det han har uttalat sig om bli verklighet?

Muren han pratade om ska ju upp nu.


   
Citera

Grejen var ju att Obama hade inte stöd i senaten/representanthuset (minns ej vilket), så han kunde inte få igenom allt, även om han försökte. 
Republikanerna har dock nu majoritet i både senaten och representanthuset, så Trump lär kunna få igenom vad han vill. 


   
SvaraCitera

jag tror inte han bryr sig om att få igenom sina idéer, det är väl rätt så uppenbart att det mesta han sagt är lögner.
Hoppas i alla fall att han håller sitt löfte om en mer isolationistiska utrikespolitik. 
Förövrigt så är han inte president för en den 20 januari 


   
SvaraCitera

nu blir han ju inte fullt president förän i januari så vi får väl se


   
SvaraCitera

De idéer där han har fullmakt att att genomföra kommer han få igen eftersom han inte behöver fråga senaten eller representanthuset.  Vilka de är vet jag inte. 


   
SvaraCitera

Smilen: Muren han pratade om ska ju upp nu.

300 (svensk) mil som ska byggas på annans mark. Bara exproprieringen av den mark som muren ska byggas på kostar ju miljarder miljarder miljarder av $$$$$$$$$$. 

Trump har sagt att han ska beslagta alla pengar som papperslösa latinos/mexikanare som jobbar i USA skickar hem till sina hemländer. Kanske något för Sverige att ta efter med alla araber som finns i Sverige som skickar pengar till IS?


   
SvaraCitera