Aviseringar
Rensa alla

Kommit i målbrottet!


Ämnesstartare

Hej, vet att jag är lite tjatig om det här med målbrottet! Men nu vet jag att jag har kommit i det.

Men min röst är typ bara 1% mörkare som jag sa i min andra tråd "Har jag kommit i målbrottet?"

Och det ända som är att min röst spricker typ, min röst har inte börjat bli djupare/mörkare än. Det var samma för min bror när han var i målbrottet fast han kom in ungefär när han var 14 år.

Så jag undrar när kommer rösten bli djupare/mörkare tror ni? Den bara spricker just nu. Det är jätte jobbigt då man ska prata in för klassen eller något då den bara spricker, men också skönt att inte komma in i målbrottet sist i klassen.

Kan det ta typ 1-3 månader innan rösten börjar bli lite djupare/mörkare?

Tack för du har läser det hära!


   
Citera
Ämnesstartare

kan väl ta flera år :X


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flera år, målbrottet ska ta ungefär 1-2 år (varierar mellan person till person men minst 1-2 år vad jag har läst)... och då borde rösten bli djupare om kanske ett halv år eller 3 månader. I alla fall så som jag gissar. Tack för du läste <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tog la något halvår eller nått, ingen aning!

Men gratulerar, nu låter du som är redig karln kan jag tro (skämt o sido...) Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Märkte för övrigt inte själv när min röst ändrades, men var ganska sent, var nog 15 när allt började

Minns att folk som man inte träffade så ofta lade märke till och påpekade att jag hade fått en helt annan röst typ. 


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

fonzieboss: Men min röst är typ bara 1% mörkare som jag sa i min andra tråd "Har jag kommit i målbrottet?"

Hahahaha, tycker fortfarande detta citat är förträffligt roligt Party Får så många frågor!! Hur kan du säga i procent hur mörk din röst är? Hur kan du uppskatta det till 1%? 1% borde ju inte höras Söt


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

osv Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet xD... säger bara %1 för jag vet inte exakt haha xD


   
SvaraCitera

jag kom in i målbrottet för typ femte gången häromdan, lite pinsamt eftersom jag snart fyller 18 🙁 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter:
jag kom in i målbrottet för typ femte gången häromdan, lite pinsamt eftersom jag snart fyller 18 🙁 

Förmodligen är det bara rösten som spricker lite... kan nog göra det fast man inte är i målbrottet ibland.  (Tror jag)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kom o tänka på en gammal bekant polare till mig som jag skolade tillsammans med i flera år förr i tiden... Konstant hörde man hans tjut i korridorerna och folk garvade sig ner i halsgropen åt honom. Han bidde förbaskat tjurig på pojkar och flickor som åt honom böjde sig halvlösa framför hans talan. Sedan efter ett par veckor så fick det hela en ändan, just sådär på en gång kom det och just med samma fart tågade slutet.
   Kanske kan det vara lite irriterande att stämma upp i icke önskade läten men nästan alla av pojkarna kommer dit. Så dess tid blir förhoppningsvis föga snarast ända. Du lär låta fräckare efter sin tid Glad.
  Själv har jag inte varit "inne i målbrottet" direkt. Under de år så har den förändrats under längre tid så det var inget som märkes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie: Själv har jag inte varit "inne i målbrottet" direkt. Under de år så har den förändrats under längre tid så det var inget som märkes.

Varför kommer alla inte in i målbrottet riktigt igenkligen xD?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan:
Tog la något halvår eller nått, ingen aning!

Men gratulerar, nu låter du som är redig karln kan jag tro (skämt o sido...) Cool

Låter nog mer som en kille som voice crackar hela tiden haha xD


   
SvaraCitera