Aviseringar
Rensa alla

kompis


Ämnesstartare

har jag rätt att vara sur på min kompis för att hon rökte på igår?


   
Citera

det är väl hennes val om hon röker på eller ej


   
SvaraCitera

det angår ju inte dig liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, nice eller.


   
SvaraCitera

Om hon nu inte lovat dig att hon inte skulle göra det så ser jag ingen direkt anledning till varför du skulle vara sur, det är hennes val och inte ditt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

det är väl hennes val om hon röker på eller ej

BLODÅDRA:

det angår ju inte dig liksom

sant, men man blir besviken

Capture:

Om hon nu inte lovat dig att hon inte skulle göra det så ser jag ingen direkt anledning till varför du skulle vara sur, det är hennes val och inte ditt.

hon har inte lovat det, snarare tvärtom.
jo jag vet att det är hennes val, men tycker det är så dåligt när hon själv blivit sur på folk som rökt på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Njet.


   
SvaraCitera

SPiDERMANNEN:

jo jag vet att det är hennes val, men tycker det är så dåligt när hon själv blivit sur på folk som rökt på

Nog är det lite fail av henne att göra något som hon blivit sur över att andra har gjort. Men är du sur så är du sur, är ju inte mycket du kan göra åt det. Är väl bara att du berättar för henne att du känner dig lite besviken på henne och sen är det inget mer med det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Nog är det lite fail av henne att göra något som hon blivit sur över att andra har gjort. Men är du sur så är du sur, är ju inte mycket du kan göra åt det. Är väl bara att du berättar för henne att du känner dig lite besviken på henne och sen är det inget mer med det?

Jo precis.
Sant, har sagt till henne att jag är det, men hon är helt jobbig just nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

har jag rätt att vara sur på min kompis för att hon rökte på igår?

Absolut. Jag skulle totalbojkotta personen tills den verkligen ångrade sig och bad alla sina bekanta om ursäkt. Gör man något som är så uppenbart fel ska det få konsekvenser. Jävla drägg säger jag bara!

Jag hade behandlat personen precis som jag skulle behandla en eventuell killkompis som våldtagit en tjej. Fast han hade blivit bojkottad för resten av livet och fått stryk.

BLODÅDRA:

det är väl hennes val om hon röker på eller ej

Ja, men det är fel och det drabbar andra.

BLODÅDRA:

det angår ju inte dig liksom

Det angår alla. Även dig och mig.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hellboy:

Absolut. Jag skulle totalbojkotta personen tills den verkligen ångrade sig och bad alla sina bekanta om ursäkt. Gör man något som är så uppenbart fel ska det få konsekvenser. Jävla drägg säger jag bara!

Jag hade behandlat personen precis som jag skulle behandla en eventuell killkompis som våldtagit en tjej. Fast han hade blivit bojkottad för resten av livet och fått stryk

Är inte det lite overkill? Nog att jag är sur på henne, men det hjälper ju inte att jag skiter i henne, för övrigt verkar hon inte bry sig ifall jag skulle göra det.
Be sina bekanta om ursäkt? Hon rökte ju på med sina knarkarvänner. Så jäkla sur på dem också, hon var med 2 killar (varav jag "känner" den ena) som har rökt på mycket. Jag skiter ifall de röker på, men tycker det är så jäkla dålig stil att få andra att börja med de.


   
SvaraCitera

SPiDERMANNEN:

Sant, har sagt till henne att jag är det, men hon är helt jobbig just nu.

Låt henne vara jobbig då, det går över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hellboy:

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_2196277.svd

men det var ju inte haschet som gjorde skadan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

har jag rätt att vara sur på min kompis för att hon rökte på igår?

Nej, men du har rätt att vara sur på henne om hon röker i din närvaro om hon vet att du ogillar det.


   
SvaraCitera