Aviseringar
Rensa alla

Kompis med dålig självkänsla


Ämnesstartare

Hej!
Jag har ett litet problem som jag börjar bli ganska desperat med, så jag ser ingen annan utväg än att vända mig hit.

Jag har en tjejkompis som lider av världens sämsta självförtroende. Grejen är att hon absolut inte har någon anledning till att känna sig kass och dålig, men ändå hatar hon både sitt utseende och sin personlighet. Väldigt surt, med tanke på att hon är supervacker och jag vet många andra som också anser detta. Dessutom är hon klok, snäll, rolig och har väldigt många vänner.
Ändå vägrar hon förstå hur bra hon är, utan hon rackar bara konstant ner på sig själv.
Jag och andra människor har upprepade gånger försökt tala om för henne att hon ska lägga ner med allt självhat eftersom att hon inte alls har någon anledning till att förakta sig själv, men hon vägrar lyssna.

Vill verkligen att hon ska få bättre självkänsla med men vet inte hur jag ska gå till väga. Finns det någon här som kanske kan komma med lite tips och råd?


   
Citera

låter som en attentionwhore


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon kanske behöver ett knull


   
SvaraCitera

Mooderkakan:

låter som en attentionwhore


   
SvaraCitera

Man vet så lite om en människa.


   
SvaraCitera

knyttet123:

Vill verkligen att hon ska få bättre självkänsla med men vet inte hur jag ska gå till väga. Finns det någon här som kanske kan komma med lite tips och råd?

Istället för att predika kan du försöka göra någonting åt det? Istället för att säga att hon är vacker och bra, stöt på henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plyvert:

Istället för att predika kan du försöka göra någonting åt det? Istället för att säga att hon är vacker och bra, stöt på henne.

Hur ska jag gå till väga då? Det är väl extremt dumt att stöta på tjejen ifall jag inte är intresserad?

Sen så vet jag med mig att hon har extremt svårt för killar som raggar på henne. Hon blir osäker och för sig att dom bara vill driva med henne.


   
SvaraCitera

Hon är tjej, det som är problemet.


   
SvaraCitera

Det kanske hjälper om hon får ligga med mig.


   
SvaraCitera

låter som en typisk tjej


   
SvaraCitera

knyttet123:

Det är väl extremt dumt att stöta på tjejen ifall jag inte är intresserad?

Du gör det ju för att vara snäll, låtsas vara intresserad, hon kommer väl inte gå på dig ändå, om hon gör det så bara låt henne styra och var lite cp så hon får dumpa dig.

knyttet123:

Sen så vet jag med mig att hon har extremt svårt för killar som raggar på henne. Hon blir osäker och för sig att dom bara vill driva med henne.

Du får vara extrem nog för att hon inte ska kunna tro det, tror att hon säger så nu, men när det väl händer är det nog en annan femma, om det görs med lite stil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så hemskt mycket för ditt svar, Plyvert. Jag uppskattar det.
Men samgtidigt så vet jag inte om det är värt att äventyra vår vänskap genom att inleda en liten flört med henne.

Folk verkar tycka att självkänsla får man genom bekräftelse från det motsatta könet. Är det verkligen så?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera